Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

La recuperació econòmica no està millorant qualitativament la creació d'ocupació que continua sent precària i temporal

“El mercat de treball valencià segueix la seua lenta recuperació. La desocupació s'ha reduït un 2,7 % en termes interanuals, però si atenem les xifres de juliol de 2019 encara ens queda un 20,17 % de l'ocupació perduda a recuperar”. Juan Carlos Gallart, secretari d'Ocupació i Política Institucional de CCOO PV.

03/08/2021.
    Campanya #AraSíQueToca

Resulta indiscutible que les polítiques d'estímul de la despesa pública s'han revelat com més eficients que aquelles que ens van portar a l’austeritat suïcida en la crisi de 2008. A més, les mesures de protecció pactades en el marc del diàleg social s'han mostrat essencials per a sostindre la caiguda de l'ocupació. Sense aquest escut social, les conseqüències econòmiques de la pandèmia serien dramàtiques. CCOO entén que es donen les condicions per a continuar amb aquestes mesures de protecció temporal, almenys, mentre dure la crisi sanitària.

No obstant això, els efectes de la recuperació econòmica no estan millorant qualitativament la creació d'ocupació, que continua ajustant-se a les constants endèmiques del nostre mercat de treball, que es tradueix en una temporalitat altíssima i una rotació elevada de treballadors. El 91,7 % de la totalitat de contractacions del mes de juliol han sigut temporals. Com repetim, aquesta precarietat afecta de manera agreujada les dones i les persones joves. Les dones són pràcticament el 60 % de la població aturada.

CCOO PV sosté que cal encarar reptes en el nostre mercat laboral i transformar intensament el teixit productiu al País Valencià. “Urgeix posar l'accent en la modernització dels sectors productius capaços de generar una ocupació decent. En aquest sentit, els fons europeus per a la recuperació són un instrument immillorable per a establir les bases d'un canvi en la productivitat de les nostres empreses” concreta Gallart.

D'altra banda, CCOO considera indispensable abordar ja, sense més demora, l’augment de l’SMI amb vista a revitalitzar encara més la senda del creixement econòmic i pal·liar els efectes adversos de l'augment de l'IPC en les rendes del treball. #AraSíQueToca