Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Concentració davant l'Ajuntament d'Utiel per a exigir la readmissió de dues treballadores del centre Viñedos 2

L'acomiadament es va produir de manera immediata després de la presentació de totes dues com a candidates de CCOO a les eleccions sindicals. El sindicat ha mantingut trobades amb la directora general de Diversitat Funcional i l'alcalde del municipi perquè medien amb l'empresa.

21/07/2021.
    Concentració Ajuntament d'Utiel.

Una delegació de la Federació d’Educació i de les Comarques d'Interior de CCOO PV, es va reunir amb la directora general de Diversitat Funcional i de Salut Mental de la CIPI per analitzar la situació d'aquest centre i, en concret, d'aquest conflicte. També s'ha entrevistat amb l'alcalde d'Utiel, que és alhora president de la Fundació, encara que ha sigut la gerència la que ha executat els acomiadaments.

Des de CCOO PV s'ha intentat mediar amb la gerència que dona allargues i torna amb el tretze són tretze amb una decisió que considera injusta. “El centre Viñedos 2 al·lega faltes greus que ni estan documentades, ni provades dins del termini i en la forma escaient, per la qual cosa continuem exigint la seua readmissió”, assegura Toni Jiménez de la Federació d’Educació. Apunta que els acomiadaments es produeixen de manera immediata en assabentar-se la gerència que es presentaven per CCOO a les eleccions sindicals, la candidatura de les quals estava ja signada.

El sindicat considera una vulneració del dret fonamental a la llibertat sindical, ja que l'actitud de la direcció del centre ratlla la repressió sindical, cosa que no es consentirà. “Si no se soluciona aquest conflicte indesitjat ens obligarà a mantindre una lluita per a la seua readmissió”, manifesta Jiménez.