Comisiones Obreras del País Valenciano | 24 abril 2024.

Condemna radical d'una violència masclista que no cessa

Després d'una nit d'extrem dolor, una nit de sororitat i reivindicació, el sindicat feu seua la convocatòria del moviment feminista i cridà a secundar les concentracions de repulsa davant els ajuntaments de tots els pobles i ciutats. Des de CCOO ens unim a aqueix crit unànime, perquè és hora d'unitat d'acció enfront d'aquesta violència masclista i els seus negacionistes. Ens volem #VivesLliuresUnides

12/06/2021.
    Concentració València

Després d'un maig negre en violència masclista, amb els assassinats de sis dones i un menor, ens enfrontem a un panorama que aquest mes de juny ofereix una pitjor cara, si això és possible. Dijous a la nit coneixíem que s'ha recuperat el cadàver d'una de les dues xiquetes segrestades per un pare maltractador a Canàries, Olivia, i encara s'està buscant a la xicoteta Anna, de tot just un any. I, d'altra banda, el no menys dolorós assassinat de la menor Rocío a Sevilla, que deixa a més un bebé de quatre mesos orfe. Una sola nit; tres víctimes més d'aquesta violència masclista que no cessa.

Són xifres que ens avergonyeixen com a societat. Fins ahir, la Delegació de Govern contra la Violència de gènere, organisme estatal que registra aquest tipus de violència contra les dones, assenyalava que 1.095 dones han sigut assassinades des de 2003, 17 en el que va d'any. Igualment, fins ahir, 37 menors han sigut assassinats/assassinades com a violència vicària, 1 menor en aquest any, a qui caldrà afegir les dues xicotetes Canàries.

És impossible no horroritzar-se davant aquestes vides truncades. Totes. Però és impossible, també, no commoure's de manera especial quan les víctimes són menors, en el que des de la investigació feminista s'ha denominat “violència vicària”, és a dir, quan s'infringeix aquest tipus de violència per part del pare cap als fills i les filles com a manera de fer mal a la mare, “ací on més li fa mal”. Això ens recorda, també, que cap maltractador pot ser bon pare i la necessitat d'establir cauteles en la custòdia en els casos acreditats de violència masclista, tal com es recull en la recent Llei d'Infància i Adolescència.

A més de manifestar la repulsa compartida i unir-nos a les concentracions feministes, Comissions Obreres insta a totes les parts, per descomptat als poders públics en el que els concerneix, que és la part principal, al fet que activen tots els mecanismes de l'Estat davant el que és no sols una qüestió d'Estat, sinó una Prioritat d'Estat: atendre, i protegir les víctimes, de manera integral i efectiva i, sobretot, treballar per a la prevenció. Perquè mentre existisca aquesta violència contra les dones, estan en suspés tots els nostres drets, entre ells, el dret a una vida segura i lliure”.

Enllaç a l'àlbum de fotos d'algunes de les concentracions demergència del dia 11 de juny, a les 22 hores, en tots els pobles i ciutats, enfront dels ajuntaments.

#VivesLliuresUnides, CCOO en #EmergèciaFeminista contra la violència masclista