Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

Joves CCOO Vinalopó-Vega Baixa proposen ampliar l'horari de Bicielx per a facilitar-ne l'accés a la joventut treballadora

La limitació de la seua utilització fins a les 00.00 hores suposa una limitació per a la joventut que treballa en el sector serveis o hostaler i que no disposa de vehicle propi. El sindicat reclama condicions un poc més igualitàries per a les persones treballadores perquè inicia una campanya per a l'ampliació de l'horari de Bicielx.

26/05/2021.
    Campanya de Joves CCOO Vinalopó-Vega Baixa.

Joves CCOO Vinalopó-Vega Baixa insta a l'equip de govern i a la regidoria de Mobilitat Sostenible a adoptar mesures encaminades a millorar el servei que es dona amb Bicielx. Actualment el servei no es presta durant tota la nit, amb un horari de 00.00 hores a 5.30 hores, la qual cosa en dificulta l'ús sobretot per a aquelles persones joves que treballen en el sector de l'hostaleria i que acaben a altes hores de la nit, no tenen vehicle propi o bé no hi ha ja servei de transport col·lectiu. Demanem, per tant, l'ampliació de l'horari les 24 hores, ja que no requereix major inversió, tan sols que es puguen ampliar l'horari d'ús de les bicicletes.

CCOO considera positiu que s'haja ampliat el repartiment de les estacions en els barris perifèrics i en les pedanies, atés que la distribució és manifestament millorable perquè és desigual depenent de barris i zones. Fins ara amb menys presència a Carrús o El Pla, que tenen la major densitat poblacional, i en altres zones en expansió o relativament noves. En qualsevol cas, la qüestió és que el sindicat estima fonamental que de cara al procés de normalització, on la joventut comença a tornar als seus llocs de treball i previsiblement s'eliminarà el toc de queda, aquells treballadors i treballadores del sector hostaler i de restauració puguen disposar d’aquest servei de transport per a quan finalitze la seua jornada laboral, ja que a mitjanit no queda transport públic actiu.

Entenem que és una manera d'assegurar unes condicions un poc més igualitàries a qui no disposa de vehicle propi, i és per això perquè s’inicia una campanya per a l'ampliació de l'horari d'ús de Bicielx, de manera que siga realment una opció de transport per a la joventut treballadora que té aquests problemes quan acaba la seua jornada laboral a altes hores.

Ha de ser una aposta important ara que es va recuperant la normalitat a poc a poc. La bicicleta representa a més una bona alternativa com a transport, com s'ha vist amb la pandèmia, on els autobusos han anat amuntegats en hora punta d'entrada i eixida dels instituts.