Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Vaga indefinida en el servei de recollida de fem i neteja viària d'Oliva

L'Ajuntament d'Oliva porta des de 2013 sense traure nous plecs, el personal cobra una mitjana de 800 euros al mes. CCOO denuncia les males condicions laborals i critica que “l'empresa FCC Medio Ambiente se’n renta les mans”.

18/05/2021.
    Imagen publicada en el portal RTV AC

Les persones treballadores del servei de recollida de fem i neteja viària de l'empresa FCC Medio Ambiente concessionària de l'Ajuntament d'Oliva es planten. La plantilla suporta des de fa anys una situació lamentable, condicions precàries i baixos salaris, per un treball que es considera essencial i que realitzen cada dia en primera línia.

Tant l'Ajuntament com l'empresa dilaten la renovació dels plecs de condicions, pendent des de 2013, i donen llargues als seus treballadors i treballadores, perquè és responsable subsidiari de la contracta. El personal se sent infravalorat, més encara després de tants aplaudiments durant la pandèmia. “Hem posat l’esquena i suspés la pressió durant tot aquest any que ha sigut tan dur per a tots i totes, però és el moment que el nostre treball es valore no sols amb aplaudiments, sinó amb una millora salarial” afirma Rubén Palomo, delegat de CCOO.

Colom afig, “l'empresa no puja els salaris, ni millora condicions. Els camions són molt antics i encara que passen la ITV, no reuneixen les condicions adequades per al clima estival.”

Per tot això, CCOO ha convocat una vaga indefinida que s'iniciarà el dia 1 de juny. La falta d'acord amb l'empresa a l'hora de negociar el conveni col·lectiu ha estat la gota que ha fet vessar el got. El sindicat planteja una pujada salarial del 2 % anual, que ni tan sols permetia arribar al SMI de 950 euros, però l'empresa es nega a la negociació i s'excusa amb la falta de publicació del nou plec per part del consistori.

CCOO de Construcció i Serveis PV fa costat a la plantilla, “el sindicat sempre aposta per la negociació i el diàleg, però aquesta situació necessita una solució plausible de curt termini, per la qual cosa demanem a la ciutadania d'Oliva que faça costat als companys i companyes”.