Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

#AraToca #AhoraSíToca

Tercer avís al Govern perquè complisca els acords

Aquest matí, els sindicats han tornat a mobilitzar-se davant les subdelegacions del Govern al País Valencià per reclamar a l'executiu que complisca els seus compromisos electorals sobre qüestions socials tan rellevants com l'augment del salari mínim o la derogació de la reforma laboral i la de pensions de 2013.

13/04/2021.
    Concentració davant la Delegació del Govern en València

El secretari general de CCOO PV, Juan Cruz ha instat a València al diàleg eficaç, ja que actualment hi ha molts elements fonamentals pendents de solució damunt de la taula del diàleg social, “és crucial que anem avançant, construint conjuntament i de manera més consensuada possible un futur millor”. #AraToca

La d'aquest matí ha sigut la tercera i previsiblement no serà l'última vegada que CCOO i UGT es mobilitzen per reiterar al Govern l'exigència del compliment dels acords a què havia arribat amb les organitzacions sindicals en tres matèries específiques, com l’increment del salari mínim interprofessional, la reforma del sistema de les pensions i la derogació dels aspectes més lesius de la reforma laboral.

El líder del sindicat ha celebrat la decisió del Govern de no donar compliment a les exigències traslladades des de la UE d'abordar de manera immediata les mesures requerides en matèria de política fiscal, pensions i reforma laboral com a condició per a poder rebre els 140.000 milions previstos. Encara que consideren positiu que l'abordatge d'aquests tres elements centrals del diàleg social siga fruit de la negociació amb els agents socials, els sindicats continuaran sent exigents en el compliment dels acords pendents.

“Si el Govern no rectifica i aborda d'una manera ràpida i intensa tot el procés de diàleg social, lògicament les mobilitzacions aniran creixent de volum” ha afirmat Juan Cruz davant la Delegació del Govern a València, en el marc de les concentracions conjuntes.

L'actual secretari general de CCOO PV ha avançat que ambdós sindicats tenen previst “tornar a eixir al carrer aquest Primer de Maig”, amb totes les mesures de seguretat corresponents, en la plaça de l'Ajuntament de València, “perquè entenem que estem en un moment crucial on ha de donar-se un impuls molt seriós a la concertació social”.

Respecte a les pretensions anunciades per part del ministre de Seguretat Social de la reforma de Pensions, Cruz ha reivindicat la signatura per part de CCOO de tots els acords en matèria de pensions que ha sigut possible negociar en aquest país, amb l'única excepció de la unilateralment imposada l’any 2013.

Per tant, Comissions Obreres abordarà aquesta negociació amb aqueix mateix esperit de consens i de diàleg, que siga viu el debat dins del Pacte de Toledo, encara que sense pressuposar cap mena de posició final.

“Tenim el convenciment que en una matèria tan sensible com les pensions, és fonamental el consens més ampli possible amb els agents socials i de les organitzacions polítiques participants. Només així serà possible garantir la viabilitat d'una cosa que és un bé comú, un element de valor que té el nostre sistema de protecció social com és el sistema públic de pensions” ha afirmat.

El sindicat abordarà la negociació de la reforma laboral amb aqueix mateix esperit de consens i amb la reivindicació principal que “aquells elements més lesius han de ser modificats i alguns han de ser derogats”. Igualment, Cruz ha reiterat la urgència d'abordar la reforma de la fiscalitat al país, ja que seguim 10 punts per davall via ingressos de la mitjana dels països del nostre entorn. Sense majors ingressos és molt difícil mantindre un estat de benestar social i si no hi ha més recursos, com mantindre pensions, prestacions de desocupació, sanitat, educació? “La fiscalitat a Espanya també ha de ser dialogada” ha conclòs.