Comisiones Obreras del País Valenciano | 23 abril 2024.

Memòria obrera per a una cultura democràtica de futur

Reafirmem el nostre compromís de treball pel dret a la veritat de les víctimes dels crims de lesa humanitat, així com per la recuperació i preservació de la memòria obrera i del sindicalisme de classe que representem.

31/03/2021.

Homenatge Memòria Històrica: Consuelo Navarro Sánchez i Paco García Alcaraz

El 28 de març es commemora al País Valencià la memòria per les víctimes de la guerra civil i la dictadura franquista, i l'1 d'abril res a celebrar però sí que reafirmar el nostre compromís de treball pel dret a la veritat de les víctimes dels crims de lesa humanitat, així com per la recuperació i preservació de la memòria obrera i del sindicalisme de classe que representem.

En un món en el qual l'individualisme neoliberal forma part d'una cultura que s'alça com a hegemònica, observem com els valors que s'exerceixen de manera col·lectiva, entre aquests la solidaritat i la fraternitat que representa el món del treball, pateixen continus envits.

La pandèmia per covid-19 ha posat en evidència que la gestió neoliberal de les necessitats socials només genera més empobriment i desolació general. Però seguim convençudes que la mobilització i el diàleg social continuen sent la nostra manera d'avançar i de generar els canvis necessaris per a la consecució d'una societat més justa i igualitària en drets, llibertats i oportunitats per a una vida digna. Així considerem que des del coneixement i la divulgació de la història i la memòria obrera avançarem en una cultura democràtica amb projecció sana de futur, basada en els valors del treball decent.

En CCOO estem compromeses amb la història de les treballadores i dels treballadors, però també amb el deure de justícia, veritat i reparació al qual està obligada la nostra democràcia. Denunciem els atacs que des de la dreta en tota la seua franja s'estan promovent contra el dret a la veritat que assisteix a les víctimes de violacions dels drets humans per part de la dictadura franquista i, en definitiva, a la ciutadania en el seu conjunt.

Per això des de CCOO l’Alacantí-les Marines sol·licitem que el Govern de l'Estat i el conjunt d'administracions posen a disposició els recursos necessaris per a fer realitat la memòria històrica i el seu marc normatiu perquè només així acabaran les dificultats per al seu desenvolupament i el que manté en la impunitat els crims del franquisme abans i després de la guerra.