Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO PV present en la mobilització per la Campanya noprofitonpandemic.eu

• Signa la demanda "Que ningú es lucre amb la pandèmia"

La Plataforma valenciana per la Salut Pública, de la qual CCO PV en forma part, convocà una mobilització de suport a la campanya europea noprofitonpandemic.ue La concentració realitzada el dia 7 d'abril, en la plaça de l'Ajuntament de València, reclamà el dret a la salut universal i l'exigència que ningú es lucre amb la pandèmia.

08/04/2021.
Concentració convocada per la Plataforma valenciana per la Sanitat Pública

La secretària de Política Social de CCOO PV, Ana Belén Montero, participà en la presentació de la convocatòria i feu present el sindicat en la mobilització de suport a la Campanya europea #Right2Cure noprofitonpandemic.eu convocada des de la Plataforma valenciana per la Sanitat Pública.

El sindicat subscriu a través de la Plataforma les peticions bàsiques de: Dret a la salut de totes les persones; Transparència ja (costos de producció, contribucions públiques, efectivitat i seguretat de les vacunes, contractes entre autoritats públiques i companyies farmacèutiques); Control públic als fons públics; Que ningú es lucre amb la pandèmia.

La Plataforma de Defensa de la Sanitat Pública del País Valencià, conscient de la importància i la urgència del tema, anima les valencianes i els valencians a donar suport a aquesta campanya per a obtindre un milió de signatures en àmbit europeu que aconseguisca véncer la publicitat de la Big-pharma i els privilegis que concedeixen les autoritats a aquestes grans corporacions per a lucrar-se amb la pandèmia.

Manifest

Davant la greu crisi de salut provocada per la pandèmia COVID-19 considerem necessari que les vacunes, un producte estratègic en la lluita contra la malaltia, arriben a tota la població del món, amb la major rapidesa, amb la màxima equitat, i de la manera més segura.

Estem veient retards en la distribució de vacunes, incompliments d'acords en distribució a Europa i dificultats per a l'arribada de vacunes a estats d'ingressos mitjans i baixos per acaparament de l'oferta pels països d'alts ingressos. L'OMS i les nombroses organitzacions han alertat que si es manté la situació actual gran part de la població mundial pot tindre problemes greus d'accés a les vacunes durant 2021 i potser tampoc en 2022.

L'accés a les vacunes amb equitat es reclama per raons d'ètica i de justícia, però també per raons de salut pública. Perquè ningú estarà segur si les vacunes no arriben en temps a tots els racons del planeta. En concret, al nostre territori, demanem que es garantisca la vacunació de totes les persones que hi viuen, en la fase que li corresponga segons el seu grup de pertinença, independentment de la situació administrativa en la qual es trobe.

Sud-àfrica, l'Índia i més de 100 països han sol·licitat a l'Organització Mundial del Comerç que s'allibere de les patents les vacunes mentre dure la pandèmia. La majoria dels països amb alts ingressos, com EUA i la Unió Europea continuen bloquejant la proposta i actuen més com a representants dels lobby farmacèutics que com a administracions responsables i defensores del dret a la salut. Per al ràpid desenvolupament de les vacunes han sigut vitals les quantioses ajudes públiques.

Les grans corporacions farmacèutiques, convertides en un dels més potents grups de pressió, estan condicionant les polítiques de salut dels governs, i posen els seus interessos econòmics per damunt del benestar i la salut de la població. Tenen enormes guanys: més d'un 40 % sobre vendes.

Aqueix excés de benefici es dedica en bona part a màrqueting, a propaganda, i a pressió sobre polítics, metges, associacions de pacients i opinió pública, a més d'augmentar la remuneració milionària dels alts executius.

La Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública del País Valencià defensà al seu moment la ILP de medicaments a preus just, considerem imprescindible que les vacunes i la resta de productes sanitaris (proves diagnòstiques, medicaments, tecnologia) puguen arribar, durant l'emergència sanitària, a totes les persones i a totes parts.

Considerem les vacunes com un bé comú que han de ser accessibles a tota la població, i ha de prevaldre el dret a la salut sobre el lucre de la indústria farmacèutica.

La Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública del País Valencià dona suport a la campanya europea juntament amb associacions, plataformes i ONG que treballen lluitant per aconseguir vacunes per a tots. Ara és el moment de véncer el virus de la desigualtat i controlar el de la pandèmia.

Com assenyala la campanya europea, la COVID-19 es propaga com la pólvora. Les solucions han de viatjar encara més ràpid. Ningú està fora de perill fins que tots tinguen accés a tractaments i vacunes segurs i eficaços.

Tots tenim dret a una cura. Hem d'aconseguir fer de les vacunes i tractaments antipandèmics un bé públic mundial, de lliure accés per a tots. Per fer realitat la #vacunasparatodos és imprescindible suprimir els monopolis de les patents.

Campanya europea: https://noprofitonpandemic.eu/es/

Adhesions personals: https://eci.ec.europa.eu/015/public/#/screen/home

Adhesions organitzacions, associacions i col·lectius: right2cure.spain@gmail.com