Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

CCOO convoca mobilitzacions per a reclamar l'enfortiment de la sanitat pública valenciana

Professionals sanitaris dels centres d'atenció primària i de salut pública del País Valencià s'han concentrat avui per a exigir a la Conselleria de Sanitat el compliment de les promeses realitzades durant la pandèmia: el reforç i la millora del sistema sanitari públic i l'augment de les plantilles de manera estable. Les concentracions convocades per la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO PV han tingut lloc entre les 10.00 i les 12.00 h del matí.

13/10/2020.
    Centre de Salut Pública d'Alzira i Centre de Salut Alzira I.

La secretària general de la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO PV, Rosa Atiénzar, ha reclamat avui l'enfortiment de la sanitat pública valenciana "per la qual cosa és imprescindible l'increment del finançament i la revisió del model d'atenció primària".

La dirigent sindical, que ha assistit a la concentració en el centre de salut Alfahuir de València, ha instat a augmentar la plantilla estructural, és a dir, que s'incremente el personal de manera estable en el conjunt del sistema, "començant per l'atenció primària, la salut pública i altres serveis deficitaris, com per exemple, les urgències".

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS CCOO) centra les seues propostes en:

1. Demanem incrementar el finançament en el Sistema Sanitari Públic, fins a aconseguir el 7,2 % del PIB, i amb això, augmentar la despesa en atenció primària fins a situar-la en el 25 % del total. L'atenció primària requereix d'una inversió tant en personal com en mitjans tecnològics, per a poder donar una atenció adequada a la població, la qual cosa no s'està produint en l'actualitat.

2. Reclamem l'enfortiment de la sanitat pública valenciana, per a la qual cosa és imprescindible la revisió del model d'atenció primària i un increment de la plantilla estructural, és a dir, que s'incremente el personal de manera estable en el conjunt del sistema, començant per l'atenció primària, salut pública i altres serveis deficitaris com per exemple urgències.

3. Instem al Ministeri que retire el Reial decret llei 29/2020, on de manera unilateral s'imposa la mobilitat geogràfica i funcional a tot el personal sanitari, sense cap mena de negociació.

4. CCOO s'oposa a una possible congelació salarial dels empleats públics. Emplacem al Govern que es reprenga la negociació del III Acord sobre empleats públics, que es prioritze la classificació professional i la culminació de la disposició transitòria tercera de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i tot el relacionat amb l'ocupació en el sector sanitari.

5. Instem al Govern que elimine la taxa de reposició, per a poder generar ocupació sense la precarietat amb la qual s'estan escometent els contractes en l'actualitat. I urgeix la modificació de l’EBEP i l'Estatut marco per a causalitzar la contractació i evitar l'excessiva eventualitat que avui hi ha en el sector sanitari.

És el moment de reconéixer al personal sanitari, tota la dedicació i l’esforç que han desenvolupat durant tota la pandèmia.