Comisiones Obreras del País Valenciano | 24 abril 2024.

CCOO PV, UGT-PV i la CEV CV defensen l'acord fruit del diàleg social per a la recuperació de la Comunitat Valenciana

Malgrat les declaracions d'Isabel Bonig, els agents socials valencians més representatius consideren que l'entesa entre els actors polítics, econòmics i socials sempre és desitjable i precisament amb aqueix objectiu s'ha donat el dret de rang constitucional a la negociació col·lectiva i al diàleg social.

27/07/2020.
    Arturo León, Salvador Navarro, Ximo Puig i Ismael Sáez en la signatura de l'acord Alcem-nos

A més, si en circumstàncies normals el diàleg social és recomanable, en una conjuntura tan difícil com la que vivim com a societat actualment, el diàleg es converteix en estratègic, tant des del punt de vista sanitari com econòmic i social.

Per a CEV, CCOO PV i UGT-PV l'acord aconseguit en la Mesa de Diàleg Social era necessari i urgent per tres motius:

En primer lloc, el seu contingut. Entre molts altres objectius l'acord busca: reforçar els serveis públics fonamentals: sanitat, educació, serveis socials, etc. modernitzar les administracions públiques per a fer-les més útils i eficients; impulsar les infraestructures per a guanyar competitivitat, atraure inversió i millorar la mobilitat; fomentar un model productiu innovador d'alt valor afegit capaç de generar ocupació estable i de qualitat; enfrontar el canvi climàtic i aprofitar el repte per a la nostra millora tecnològica i científica; corregir la bretxa salarial de gènere i promoure la igualtat entre dones i homes; buscar les oportunitats que ofereix la Unió Europea, especialment després del recent i històric acord del Consell que posa a la disposició del nostre país 140.000 milions d'euros en els pròxims anys, i insistir en la defensa d'un sistema de finançament autonòmic just per a aquesta Comunitat.

En segon lloc, el seu simbolisme. La importància no radica en el fet que patronal i sindicats més representatius arriben a un acord, negociar és precisament això, arribar a acords, i en la Comunitat Valenciana sempre s'ha fet. El valor d'aquest acord radica en la voluntat d'actuar units i d'aprofitar l'oportunitat generada per aquesta crisi per a fer un salt de modernitat i justícia social en favor de la Comunitat Valenciana i de les seues empreses i treballadors i treballadores.

I, en tercer lloc, la seua exemplaritat. En un context de crispació política i d'excessiva polarització els agents socials tenim la responsabilitat d'actuar units en benefici de la societat de la qual formem part i a la qual representem. Qualsevol altra actitud ens allunya de la possibilitat de trobar una solució sòlida i sostenible a la crisi.

En aqueix sentit, tant CEV com UGT-PV i CCOO PV, lamentem i rebutgem les desqualificacions per part de la portaveu del Grup Parlamentari Popular (GPP), Isabel Bonig, sobre l'acord aconseguit i també les seues acusacions en assegurar que el Consell ens calla en afirmar que “rega als agents socials amb subvencions”. Ens agradaria saber quins dels acords aconseguits rebutja la Sra. Bonig i per què. Què, de tot el que s'ha consensuat, no comparteix.

El president de la CEV, Salvador Navarro, i els secretaris generals d'UGT-PV, Ismael Sáez, i de CCOO PV, Arturo León, assegurem que “ni ens reguen ni callem. Més aviat, hem parlat i deixat constància per escrit de 383 mesures per a la reconstrucció de la nostra Comunitat”.