Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO PV rejoveneix i feminitza el sindicat en els centres de treball

En l'últim període d'eleccions sindicals s'han triat 28.787 delegades i delegats, un 37,4 % de CCOO PV, que ha revalidat així la majoria per setena vegada consecutiva. Durant la crisi sanitària, el sindicat ha organitzat un dispositiu d'atenció en línia que ha rebut més de 50.000 cridades i 2.500 consultes telemàtiques, a més de la intervenció en la negociació de milers d’ERTO, inclosos els d'empreses sense representació.

10/06/2020.
    Eleccions sindicals

CCOO PV ha tornat a guanyar les eleccions sindicals per setena vegada consecutiva, després de culminar el cicle electoral pel desembre de 2019. Segons la secretària d'Afiliació i Política Electoral, Mila Cano, “el sindicat tenia previst comunicar els resultats el mes de març, una vegada rebuda la certificació electoral, però davant la crisi sanitària i social en la qual encara estem immersos, decidírem suspendre l'activitat electoral per bolcar-nos a atendre els problemes de la classe treballadora”.

En aquest període de concentració s'han triat 28.787 delegades i delegats al País Valencià en els sectors de la producció, serveis i administració pública, dels quals CCOO PV ha obtingut 10.770, un 37,4 %. El sindicat ha millorat els resultats electorals respecte al cicle passat en més de 700 delegats i delegades i supera en 600 a la segona força.

“Hem de ressaltar l'augment en la incorporació de dones a les nostres candidatures en més d'un 4 %, juntament amb el de persones més joves, que han baixat la mitjana d'edat de la representació de 50,3 a 45,6 anys. Per això, a més del creixement quantitatiu, també hem aconseguit rejovenir i feminitzar la veu del sindicat en els centres de treball”, ha manifestat Cano.

CCOO PV és la primera organització sindical en la indústria, construcció i fusta, arts gràfiques, mitjans de comunicació, sanitat pública, sector financer, discapacitat i intervenció social, neteja d'edificis i de locals, sanejament urbà, així com en l'Administració general de l'Estat. En l’àmbit territorial, és el primer en la majoria de les unions intercomarcals en les quals s'organitza el sindicat, com ara Vinalopó-Vega Baixa, Ribera-Safor, Camp de Morvedre-Alt Palància, Comarques de l'Interior, Comarques Centrals i Alacantí-les Marines.

Igualment, és important assenyalar que, malgrat la contínua fragmentació empresarial i segmentació sectorial, les eleccions sindicals, com a procés representatiu i democratitzador de les relacions laborals, continuen sent un mecanisme vàlid per a millorar les condicions de treball i legitimar el sindicat com a interlocutor amb les empreses i l'Administració pública. “A més, són un element clau per a reunificar i organitzar tot allò que està fragmentat i segmentat”, assegura Mila Cano.

Atenció sindical davant la covid-19

Davant la gravetat de la crisi sanitària i les seues repercussions econòmiques, el sindicat s'ha bolcat en l'atenció a les persones treballadores, hi estigueren o no afiliades. Arran de la declaració de l'estat d'alarma, CCOO PV va centrar els seus esforços a organitzar un dispositiu d'atenció telefònica i telemàtica de sindicalistes i personal laboral, inclosos els serveis jurídics i tècnics, que han rebut més de 50.000 cridades i 2.500 correus electrònics, a més de consultes per xarxes socials.

“Hem decidit mantindre aquest servei d'assessorament tècnic sindical i estendre'l temporalment davant la valoració que ha rebut, com una via de comunicació senzilla i eficient en la resolució dels problemes laborals i que, fonamentalment, s'han centrat en ERTO, acomiadaments, prevenció i salut laboral, conciliació, dependència i habitatge”, explica la responsable d'Afiliació i Política Electoral.

A més, el sindicat ha participat en la negociació de milers d'expedients temporals d'ocupació en empreses amb i sense representació sindical. També ha instat a la revisió de centenars d’ERTO amb indicis de frau davant Inspecció de Treball, bé per defectes en la negociació o per incompliments dels pactes, com l'excés de jornada, irregularitats en el teletreball i discriminacions en l'afectació o la desafectació.