Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO PV valora l'aprovació del Decret de coordinació dels serveis socials d'atenció primària

El Decret de desenvolupament de la Llei autonòmica de serveis socials, fruit del diàleg social, donarà una estabilitat major a les plantilles dels serveis socials municipals. CCOO PV ha aconseguit incorporar-hi importants millores, com el compliment de l'equitat territorial o el seguiment i control dels contractes programa.

11/05/2020.
    Serveis socials

El sindicat destaca la importància que té aquest Decret de coordinació i finançament per al bon funcionament dels serveis socials municipals i per a una millor atenció, mitjançant el desenvolupament de qüestions que tenen una incidència especial en la correcta tasca dels equips d'atenció primària: la coordinació interadministrativa o la mateixa coordinació dels equips.

El Decret regula la figura del ‘contracte programa’, una aposta per regular les relacions jurídiques i financeres, així com les relacions de col·laboració interadministrativa, en matèria de serveis socials, que permetrà una major estabilitat laboral i qualitat de l'ocupació de les persones professionals del sistema.

Algunes de les aportacions més significatives que CCOO PV hi ha realitzat, i que s'han recollit en la norma, tenen a veure amb un compliment major del principi d'equitat territorial disposat en l'actual Llei de serveis socials de la nostra autonomia. Un principi que té en compte les diferents zones de serveis socials a l'hora de designar les persones que representen les entitats locals en l'òrgan que durà a terme la coordinació interadministrativa en aquesta matèria.

D'altra banda, s'ha recollit la incorporació dels sindicats més representatius en cadascuna de les tres comissions mixtes provincials de seguiment i control dels contractes programa, que permetrà conéixer i incidir en aquells convenis interadministratius plurianuals, subscrits per a la gestió de l'execució de les prestacions en matèria de serveis socials.

Precarietat del personal

Davant la situació d'inestabilitat i de precarietat del personal de serveis socials, és positiu que s'hagen recollit en la norma propostes de CCOO PV, que tenen a veure amb la participació sindical en cada ens local, a través de la Mesa General de Negociació, en totes les matèries incloses en el contracte programa que afecten el personal.

Amb aquest Decret de desenvolupament de la Llei de serveis socials, també consensuada a través de la Mesa de Recuperació Social, en la qual es troben els sindicats majoritaris, s'estableix una política que reforça el Sistema Públic de Serveis Socials. Un model que repercuteix en la qualitat de l'ús dels equips professionals i en una millor atenció a la societat.

Sens dubte cal continuar avançant en aquesta línia, en un moment de crisi social i econòmica en el qual cada vegada és més necessària la implementació total de l'actual Llei de serveis socials. En aquesta tasca, CCOO PV es posa a la disposició de l'Administració perquè, a través del diàleg social, les normes de desenvolupament d'aquesta Llei siguen més garantistes per a la classe treballadora.