Comisiones Obreras del País Valenciano | 9 mayo 2024.

L'Ajuntament d'Oliva forçat a retribuir adequadament els programes EMCUJU i EMPUJU

Inspecció de Treball ha donat suport a la reclamació realitzada per CCOO, i exigeix a l'Ajuntament que ajuste les retribucions al sistema que el mateix consistori té aprovat i pague el que es reclama. El termini per a executar el que disposa Inspecció és de quatre mesos i la pròxima cita està programada el 23 juny de 2020.

20/02/2020.
    Cartell promocional dels contractes programa EMPUJU i EMCUJU

Comissions Obreres porta des de 2018 lluitant per la retribució correcta al personal contractat en els programes EMCUJU i EMPUJU, unes subvencions europees emmarcades dins del Programa de garantia juvenil.

Una vegada finalitzats els contractes de 2018/2019, pel novembre 2019, l'Ajuntament d'Oliva tornà a contractar pels mateixos programes i amb el mateix dèficit retributiu. CCOO va denunciar aquesta irregularitat a Inspecció de Treball i reclamà les diferències per a EMCUJU i per a EMPUJU, tant les dels contractes 2018/2019, com les dels contractes 2019/2020, a més de les corresponents cotitzacions a la Seguretat Social.

CCOO PV és l'únic sindicat que ha realitzat aquesta reclamació, i altra organització sindical sols reclama EMCUJU 2019/2020.

Al respecte, Inspecció de Treball ha determinat que l'Ajuntament ha de pagar tot el que reclama CCOO. Dels contractes de 2018/2019, sols les diferències del darrer any (és a dir, des de febrer 2019 a agost 2019 que acaben el contracte). Les reclamacions per retribucions prescriuen a l’any.

Així i tot, Inspecció, a instàncies de CCOO, ha deixat a l’Ajuntament que actuen d’acord amb la interrupció de la prescripció, per a aquelles persones que varen reclamar en via administrativa. El termini per a executar el que disposa Inspecció és de quatre mesos i la pròxima cita està programada el 23 juny de 2020.

La UI CCOO Ribera-Safor valora la resolució de la Inspecció de Treball, amb el convenciment que els ajuntaments han de canviar la manera d'encarar les subvencions, determinar quines són les seues necessitats i que les contractacions donen resposta a aqueixa realitat.

El context d'atur i de precarietat força moltes persones treballadores a acceptar treballar per menys del que està conveniat, és responsabilitat de les organitzacions sindicals reclamar el compliment dels convenis i acords retributius, en compliment del mandat constitucional, de defensa i promoció dels interessos econòmics i socials que ens són propis.

El sindicat considera que l'Ajuntament d'Oliva ha de contractar respectant les normes retributives que aquest mateix ha aprovat, evitar la precarització i vetllar pels interessos i les necessitats del col·lectiu jove, necessitat d'experiència laboral. Tot, conjugant-ho amb les necessitats que té l'Administració de personal preparat i disposat a treballar.