Comisiones Obreras del País Valenciano | 8 mayo 2024.

'Dos días, una noche': la primera pel·lícula de la Filmoteca CCOO PV del 2020

• 29 de gener, a les 19.00 h, sala d’actes de CCOO PV.

La Filmoteca de CCOO PV estrena l’any amb noves projeccions i col·loquis sobre l’organització de la classe treballadora i la memòria històrica en clau valenciana. En la primera sessió, dedicada a la cinta dels germans Dardenne, comptarem amb Juan López Gandía, catedràtic de dret del treball i Elena Mañas García, representant de Joves CCOO PV en el Consell Valencià de la Joventut.

23/01/2020.
La Filmoteca de CCOO PV projecta la pel·lícula dels germans Dardenne.

Els dos temes escollits per a la Filmoteca CCOO PV 2020 han estat, d’una banda, ‘Un món sense sindicats?’, en referència a les reflexions al voltant de les noves formes d’organització de la classe treballadora i la força de les actuals organitzacions sindicals. De l’altra, ‘La memòria històrica en clau valenciana’, per tal de continuar amb la dinàmica memorialista del sindicat i la de col·laboració que mantenim amb les produccions cinematogràfiques, culturals i científiques en aquest àmbit.

La primera projecció amb col·loqui tindrà lloc el dimecres 29 de gener, a les 19 hores, a la seu de CCOO PV a la ciutat de València. Per inaugurar les projeccions d’aquest any, hem escollit Dos días, una noche, una pel·lícula dels germans Dardenne, que se situa en un context explícit de crisi econòmica.

En aquesta cinta, els directors baixen a peu de carrer per a centrar-se en una història individual amb la qual poden identificar-se milers de persones: Sandra s'acaba de quedar en l'atur a causa de les retallades de la petita empresa on treballa, però els seus caps li atorguen una segona oportunitat per a recuperar-lo. Té un cap de setmana per a intentar convéncer els seus companys que renuncien a un plus salarial perquè ella conserve el seu treball.

Així, com tots els protagonistes del cinema dels Dardenne, Sandra no és la clàssica heroïna de classe obrera, tota d’una peça. Per als directors, la victòria de Sandra no radica en el resultat de la votació que li permetrà conservar o no el seu treball, sinó en tot el procés de conscienciació i lluita en què s'implica per a dur-la a terme.

Al col·loqui comptarem amb Juan López Gandía, professor i catedràtic de Dret del Treball i de la Seguretat Social, estudiós del món del cinema en la seua relació amb el món del treball. També hi participarà Elena Mañas García, responsable de l’àrea socioeconòmica i salut del Consell Valencià de la Joventut, del qual es membre en representació de Joves CCOO PV.

La pròxima sessió de la Filmoteca CCOO PV serà el dimecres 29 de febrer amb el documental ‘Manuela Ballester, el llanto airado’, incidint, en aquest cas, en la nostra memòria històrica.