Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Cadena humana per a reclamar #FinançamentJjust

Centenars de persones han unit avui a València la Delegació de Govern amb les Torres de Serrans. Una cadena humana per a reclamar un finançament autonòmic just, la condonació del deute històric i unes inversions concordes al pes poblacional de la nostra comunitat. La Comissió Per un Finançament Just ha commemorat així el segon aniversari de la gran mobilització unitària de tota la societat valenciana l’any 2017.

22/11/2019.
    Acte Per un Finançament Just.

El secretari general de CCOO PV, Arturo Léon, ha manifestat que tots els espanyols i totes les espanyoles tenen els mateixos drets a accedir als serveis públics en condicions d’equitat i a tenir igualtat d’oportunitats, “cosa que no es pot afirmar en aquests moments respecte de la ciutadania valenciana”. León ha fet una crida a Pedro Sánchez i Pablo Iglesias perquè, si aconsegueixen conformar Govern, complisquen amb la modificació del sistema, compensen part del deute acumulat injustament “i que disposem d’un nivell d’inversions concorde al pes poblacional del País Valencià”.

El secretari d’UGT PV, Ismael Sáez, ha recordat que l’estat del benestar de la ciutadania valenciana i la capacitat de la nostra economia depenen d’un model de finançament autonòmic just. Sáez ha destacat que, amb l’acte d’avui, es vol recuperar el pols del que és una demanda de la societat. “El Govern té l’obligació, i ha assumit el compromís, de presentar una proposta. Tenim una proposta per a debatre-la, que té les bases dels experts de Les Corts Valencianes, que posen negre sobre blanc quina és la realitat de la Comunitat i, per tant, la necessitat que el problema es resolga definitivament”, ha conclòs.

El president de la CEV, Salvador Navarro, ha destacat que l’empresariat valencià, com a part de la societat civil, està des del primer dia intentant visualitzar aquest problema: “El que volem és que hi haja un Govern estable tan aviat com es puga, que lidere, conjuntament amb l’oposició, aquesta solució”. Navarro ha assenyalat que el nostre deute autonòmic provoca que el Consell no puga invertir en partides dirigides a polítiques dinamitzadores de l’economia i de l’ocupació, com sí ocorre a altres territoris. “Un model de finançament adequat milloraria les perspectives econòmiques de la Comunitat Valenciana”, ha afegit.

El síndic de Ciudadanos a Les Corts, Toni Cantó, ha declarat que és important que la societat valenciana es mostre unida per una reivindicació tant justa com aquesta: “Tots els espanyols, independentment on residisquen, haurien de tindre els mateixos recursos per a sanitat, educació, dependència, etc. Esperem que si Sánchez aconsegueix formar Govern tinga en compte les nostres reivindicacions”. Cantó ha demanat als partits polítics responsables del sistema de finançament actual que reconduïsquen la situació i que es desmarquen “dels privilegis d’algunes comunitats autònomes, con la basca o la navarra”.

“Si volem garantir els serveis a les valencianes i als valencians necessitem una reforma del nostre model de finançament”. Així ho ha assenyalat la síndica d’Unides Podem a Les Corts, Naiara Davó, qui ha afirmat que el Govern del Botànic sempre ho ha tingut clar i també ho reivindica al carrer. Ara, amb la conformació del nou Govern central, Davó ha manifestat que demanaran que s’aborde la reforma d’aquest sistema de finançament “per poder construir una Espanya gran, on capiguem totes i on tots els seus territoris puguen donar serveis, en aquest cas als valencians i a les valencians”.

La coportaveu de Compromís, Àgueda Micó, ha insistit que la nostra autonomia té la situació més greu de tot l’Estat espanyol, per això és molt important la mobilització ciutadana “perquè és problema real que afecta al benestar social de la gent, ens afecta a totes i a tots, i per tant, ha d’estar en la primera línea de l’agenda política”. Micó ha destacat que la plataforma ‘Per un Finançament Just’ demostra que la cohesió i la cooperació són una bona forma de reclamar i aconseguir “el nou sistema de finançament, la regularització del deute històric que té l’Estat amb nosaltres i unes inversions justes per als valencians i les valencianes”.

Per al vicesecretari general de PSPV-PSOE, Manolo Mata, “hem aconseguit trencar la cadena de la invisibilitat i que a la resta d’Espanya sàpiguen que no estem a un ‘Levante feliz’, sinó que estem infrafinançats”. Mata ha recordat que Les Corts ja s’han pronunciat moltes vegades sobre el que vol la societat, i que hi ha un model definit que passa per més quantitat d’IVA, amb impostos especials que recaude la nostra autonomia, “perquè l’Estat espanyol ha d’entendre que la seua carta ha de disminuir perquè les comunitats autònomes puguem mantindre la sanitat, l‘educació i els serveis socials en condicions d’igualtat”.

Després de la cadena humana, l’acte reivindicatiu ha conclòs amb la lectura del manifest a la plaça dels Furs, per part de representants de la societat civil i de les entitats que donen suport a la campanya: Eva Blasco, presidenta d’EVAP (Associació d’Empresàries i Professionals de València); Xabier Triana, del Consell Valencià de la Joventut; Ana Sánchez, vicepresidenta d'AMIT-MuVal (Asociación de Mujeres Investigadoras y Tecnólogas - Nodo Murcia i Comunidad Valenciana) i Giovanna Ribes, actriu i promotora audiovisual.

Manifestació per un finançament just per a sostenir l'estat social

La campaña por una Financiación Justa también se mueve en Alicante

Los municipios de Chiva y Utiel se involucran en la manifestación del 18N

La campaña por una financiación justa se presenta en Elda

El primer logro del #18N es haber situado la financiación en la agenda

"Una financiación injusta y un bajo nivel de inversiones lastran el presente y el futuro del País Valenciano"

Exigència col·lectiva d’un #FinançamentJust pels drets laborals i socials del poble valencià

La Comissió per un Finançament Just acorda accions conjuntes per donar continuïtat a la campanya

Jornades sobre el nou model de finançament autonòmic

La campanya ‘Per un finançament just’ trasllada la seua reivindicació a Madrid

Paco Roca dissenya una nova imatge per a la campanya

La plataforma “Per un Finançament Just” viatja a Mallorca per teixir aliances territorials per un millor finançament autonòmic

La Plataforma per un Finançament Just continua amb la seua reivindicació després del canvi polític

CCOO, UGT y CEV acuerdan reivindicar financiación autonómica

Les plataformes balear i valenciana reclamen un canvi del sistema de finançament autonòmic

16N concentracions als ajuntaments #FinançamentJust

Elx acull la tercera jornada comarcal per un #FinançamentJust

La Comissió per un #FinançamentJust insisteix a iniciar la negociació del canvi de model

La Comissió pel #FinançamentJust proposa accions

Finançament Just convoca una cadena humana per a commemorar el seu segon aniversari

CCOO PV, UGT-PV y CEV reclaman que los 283 millones adeudados de IVA sean objeto de compensación en la deuda histórica

#3AnysFJ Concentracions per un Finançament Just

La Plataforma per un Finançament Just reclama en una carta dirigida a la ministra d'Hisenda que inicie ja el canvi de model de finançament autonòmic

La Comissió Per un Finançament Just traslladarà el 15 de juny la seua reivindicació a Madrid

Juan Cruz: “Reivindiquem un model de finançament que possibilite al poble valencià uns serveis públics dignes”

La Plataforma Per un Finançament Just convoca manifestacions descentralitzades

Un poble unit per un finançament just

Adhesions de comités, seccions sindicals i juntes de personal a la mobilització 'Per un Finançament Just'

Partits polítics i representants sindicals dialoguen en l’acte de CCOO PV sobre Finançament Just

Pensionistes i Jubilats CCOO PV donen suport a la campanya “Un poble unit per un finançament just”.

La Plataforma Per un Finançament Just fa una crida a manifestar-se el dissabte per un finançament just

Injectar més recursos al sistema de finançament autonòmic i repartir-los amb equitat

Milers de persones participen en les manifestacions per reclamar un nou model de finançament

Ana García: “És fonamental garantir la suficiència financera per a cobrir els serveis públics transferits”