Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

Jornada Prevenció de Riscos Laborals

La gestió de la incapacitat temporal per part de les mútues

Sota el lema “Eines sindicals per a la gestió de la IT” CCOO PV i CCOO del Camp de Morvedre i Alt Palància va organitzar el passat 4 de novembre unes jornades d'informació i de divulgació de la normativa quant al tractament i la gestió de la incapacitat temporal dels treballadors/es.

08/11/2019.
    Jornada prevenció de riscos laborals i mútues a Camp de Morvedre

Amb motiu de la gran demanda realitzada per part dels afiliats i de les afiliades d'informació i de formació sobre qüestions relacionades quant a les contingències professionals, la incapacitat temporal o el cessament d'activitat dels treballadors autònoms, s'ha realitzat una nova jornada de prevenció, enquadrada en l'Estratègia valenciana de seguretat, salut i benestar laboral complementària a altres accions formatives, per posar a mans dels delegats i de les delegades més eines per a protegir-se davant de la legislació més regressiva en els processos de baixes.

L'esdeveniment ha sigut obert i clausurat per Begoña Cortijo, secretària general de la Unió Intercomarcal de Comissions Obreres Camp de Morvedre i Alt Palància i ha comptat amb la presència de Daniel Patiño, secretari d'Acció Sindical, Salut laboral i Medi Ambient de CCOO PV. En totes dues intervencions han posat en relleu la difusió necessària de #CulturaPreventiva i la prioritat sindical a revertir el marc normatiu en aquesta matèria per la indefensió i falta de garanties jurídiques que provoca en el conjunt de les persones treballadores.

La jornada s'ha dut a terme en tres parts, realitzades les dues primeres per ponents de la nostra assessoria del Gabinet Confederal de Salut Laboral de CCOO, Santiago Herrero i Virginia Soriano tots dos tècnics superiors en Prevenció de Riscos Laborals i que tenen una experiència àmplia.

En les dues primers s'han vist temes com la defensa dels treballadors/es davant dels conflictes derivats en els processos d'incapacitat temporal, els informes complementaris, els informes de control de la incapacitat, les competències de les mútues en la gestió i control dels processos per incapacitat temporal i altres qüestions interessants.

L'última part ha sigut perquè les persones assistents posaren en comú les seues experiències, les quals ens han enriquit; així mateix van exposar els seus diferents punts de vista sobre les diferents qüestions plantejades.

Ha sigut una jornada valorada quant als continguts, la gran assistència, les interaccions que s'han produït i la gran faena pedagògica realitzada per l'assessoria havent respost a totes les demandes plantejades per les persones participants.