Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

La imparable revolució de les dones

Els piquets que han recorregut els carrers del País Valencià han sigut un clam en defensa de la igualtat real entre homes i dones, davant de la discriminació, la precarietat laboral i les violències masclistes. Les treballadores i els treballadors han secundat la convocatòria de vaga dels sindicats amb aturades a les empreses i concentracions als ajuntaments.

08/03/2019.
    Piquet #Vaga8M del centre de València

“Com a homes, avui ens posem al costat de les dones, per acompanyar-les en aquesta vaga. Com a sindicat, al costat del moviment feminista, que des de fa 300 anys lluita perquè les dones aconsegueixen la igualtat real”, així ha començat la seua intervenció davant els mitjans de comunicació Arturo León, secretari general de CCOO PV. Aquest 8 de març està sent de nou històric en la reivindicació de les polítiques d'igualtat, contra la violència de gènere i per la disputa cultural que el feminisme lliura en la nostra societat.

Per la seua banda, Cloti Iborra, secretària de la Dona de CCOO PV, ha assegurat que “l'èxit d'aquesta jornada està ja en el camí que ens ha dut fins ací. En els centenars d'assemblees realitzades en empreses i municipis al llarg del País Valencià i en la intensa campanya d'informació de la vaga”. Segons Iborra, aquesta jornada de lluita per la igualtat és un punt i seguit que no acaba ací. Des de CCOO redoblarem els nostres esforços fins aconseguir erradicar les discriminacions que pateixen les dones i que ens empobreixen com a societat.

Aturades en sectors i empreses

Vaga de 24 hores en empreses com el 112, Limpiezas Raspeig, el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana o Atento i en els sectors del contact center, mitjans de comunicació, esport, art, oci, cultura i educació. Ha sigut àmplia la participació en les aturades de dues hores. Entre les grans empreses que han aturat, destaquem algunes com ara Arcelor, Pilkington, Stadler, Schenider, Ford, Aludium, Caixa Bank, Banc Santander, Cítrics Valencians, Gremmed, Copal, Pardo, Fontestad, Danone, Colebega o Dulcesa. També ha sigut destacada la presència en el sector públic, tant en ajuntaments, diputacions, com en hospitals públics de tot el País Valencià.