Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

#FinançamentJust

16N concentracions als ajuntaments #FinançamentJust

La ciutadania i les entitats valencianes han donat una resposta ben digna a la crida de la Comissió formada per CCOO PV, UGT-PV, CEV, PSPV-PSOE, Compromís, Podem i Ciudadanos, i la Xarxa d’Entitats per un Finançament Just, donant suport a les concentracions convocades avui en l’aniversari de la gran mobilització que va omplir els carrers del clam de la societat valenciana.

16/11/2018.
    Concentració a València

En les concentracions, convocades a les portes dels ajuntaments, s'ha llegit el manifest aprovat per les Corts Valencianes ara fa un any, on es demostrà la unió social en contra d'aquest greuge “que ens torna a reunir per continuar reclamant una reforma que possibilite un futur millor per a les noves generacions”, i que es mantindrà ferma mentre el sistema de finançament no siga just per al poble valencià.

A València els portaveus dels partits i organitzacions convocants han intervingut en la sala de cristall de l'Ajuntament de València: Àngela Ballester, diputada en el Congrés i secretària d'Acció Institucional de Podem; Sandra Gómez, primera tinent d’alcalde de l'Ajuntament de València i portaveu del PSPV a l’Ajuntament de València; Fernando Giner Grima, portaveu de Ciutadans a l’Ajuntament de València i a la Comunitat Valenciana; Ismael Sáez, secretari general d'UGT del País Valencià; Arturo León, secretari general de Comissions Obreres del País Valencià i Joan Ribó, Alcalde de València i portaveu de Compromís.

El secretari general de CCOO PV, Arturo León, ha iniciat la seua intervenció posant en valor el nivell de consens que fa un any va unir la ciutadania valenciana en la reivindicació comuna de finançament just. “La mobilització del 18N de 2017 va iniciar una demostració d'unitat respecte a una reivindicació tan important com és el model de finançament, fins i tot per al PP que tot i no eixint al carrer sí que va estar d'acord amb el diagnòstic de la necessitat d'un nou model” ha recordat.

El líder sindical ha enumerat el treball de coordinació i d’extensió i la cooperació amb altres territoris, i ha conclòs que “transcorregut enguany, hem dut a terme un treball important, i no estem com estàvem”.

Respecte a l'evolució de la reivindicació i els plantejaments al nou Govern, León ha reconegut la sensibilitat mostrada amb aquest tema, però que ha qualificat d'insuficients. “No hem de passar per l'anomalia d'uns pressupostos en els quals figure una partida reivindicativa, ni de vincular part de partides pressupostàries tan importants com la sanitat o l'atenció a la dependència a possibles acords en l'àmbit de l'Estat que està per veure si es podran donar” ha anunciat.

León ha especificat que “estem parlant de drets de ciutadania, de diferències sense justificació entre ciutadans d'un mateix Estat”. I ha advertit que la reivindicació és independent de qui governe “perquè no hi ha dret que pertanyent al mateix règim econòmic i financer hi haja diferències tan importants que ens facen perdre competitivitat en el terreny econòmic productiu i empitjore la prestació dels nostres serveis públics”.

Per tot això, el secretari general de CCOO PV ha resumit la reivindicació comuna plantejada al Govern des de la Comissió i la Xarxa: “li demanem al president Sánchez que siga coherent amb el que manifestava quan estava en l'oposició, que prenga la iniciativa política i pose una proposta damunt la taula”.

Manifest

Finalment, representants de la Xarxa d’Entitats per un Finançament Just han llegit el manifest, les reivindicacions centrals del qual es resumeixen en:

“Una reforma immediata del sistema de finançament que establisca un nou model amb recursos suficients i repartits equitativament entre totes les autonomies, que ens possibilite tindre uns serveis públics fonamentals dignes i exercir les nostres competències pròpies.

Un repartiment de les inversions i una execució que acabe amb el dèficit inversor a la Comunitat Valenciana, que compense en tot cas la insuficiència inversora en els últims anys i dedique una quantitat de recursos ajustada al nostre pes poblacional.

El reconeixement dels dèficits de finançament acumulats directament pel mal funcionament dels diferents sistemes de finançament, i l'establiment de mecanismes de compensació perquè el nou model no nasca amb el llast de la injustícia diferida dels anteriors”.

Manifestació per un finançament just per a sostenir l'estat social

La campaña por una Financiación Justa también se mueve en Alicante

Los municipios de Chiva y Utiel se involucran en la manifestación del 18N

La campaña por una financiación justa se presenta en Elda

El primer logro del #18N es haber situado la financiación en la agenda

"Una financiación injusta y un bajo nivel de inversiones lastran el presente y el futuro del País Valenciano"

Exigència col·lectiva d’un #FinançamentJust pels drets laborals i socials del poble valencià

La Comissió per un Finançament Just acorda accions conjuntes per donar continuïtat a la campanya

Jornades sobre el nou model de finançament autonòmic

La campanya ‘Per un finançament just’ trasllada la seua reivindicació a Madrid

Paco Roca dissenya una nova imatge per a la campanya

La plataforma “Per un Finançament Just” viatja a Mallorca per teixir aliances territorials per un millor finançament autonòmic

La Plataforma per un Finançament Just continua amb la seua reivindicació després del canvi polític

CCOO, UGT y CEV acuerdan reivindicar financiación autonómica

Les plataformes balear i valenciana reclamen un canvi del sistema de finançament autonòmic

Elx acull la tercera jornada comarcal per un #FinançamentJust

La Comissió per un #FinançamentJust insisteix a iniciar la negociació del canvi de model

La Comissió pel #FinançamentJust proposa accions

Finançament Just convoca una cadena humana per a commemorar el seu segon aniversari

Cadena humana per a reclamar #FinançamentJjust

CCOO PV, UGT-PV y CEV reclaman que los 283 millones adeudados de IVA sean objeto de compensación en la deuda histórica

#3AnysFJ Concentracions per un Finançament Just

La Plataforma per un Finançament Just reclama en una carta dirigida a la ministra d'Hisenda que inicie ja el canvi de model de finançament autonòmic

La Comissió Per un Finançament Just traslladarà el 15 de juny la seua reivindicació a Madrid

Juan Cruz: “Reivindiquem un model de finançament que possibilite al poble valencià uns serveis públics dignes”

La Plataforma Per un Finançament Just convoca manifestacions descentralitzades

Un poble unit per un finançament just

Adhesions de comités, seccions sindicals i juntes de personal a la mobilització 'Per un Finançament Just'

Partits polítics i representants sindicals dialoguen en l’acte de CCOO PV sobre Finançament Just

Pensionistes i Jubilats CCOO PV donen suport a la campanya “Un poble unit per un finançament just”.

La Plataforma Per un Finançament Just fa una crida a manifestar-se el dissabte per un finançament just

Injectar més recursos al sistema de finançament autonòmic i repartir-los amb equitat

Milers de persones participen en les manifestacions per reclamar un nou model de finançament

Ana García: “És fonamental garantir la suficiència financera per a cobrir els serveis públics transferits”