Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 de agosto de 2019

CAMPANYA SMI

Fem de 2017 l'any de la recuperació dels drets

En l’any 2016 hem celebrat el 50 aniversari del naixement de CCOO PV, mig segle de sindicalisme i d’ampliació de drets laborals i socials, acomplerts amb la inestimable contribució de milers de dones i d’homes, la gran majoria anònims. Hem fet història, heu fet història, i donem gràcies per la lluita que encetàreu, pel compromís i l’honestedat que, en la pitjor de les circumstàncies repressores del règim franquista, abastiren de llibertat, democràcia i benestar al conjunt de la ciutadania.

23/12/2016.
    Felicitació 2017

Al 2017 ens pertoca aprendre a interpretar millor els conflictes actuals, a refermar-nos en els nostres principis i mirar cap al futur, posant en valor la lluita i la resistència col·lectiva, des de la certesa que els drets no sols s’han de guanyar, cal defensar-los cada dia.

Hem viscut un procés ferotge de demolició de drets, provocat per dues reformes laborals d’un impacte consecutiu salvatge, per la modificació de l’article 135 de la Constitució i la reforma de la Llei de seguretat ciutadana, que entrebanquen greument l’acció sindical i la defensa col·lectiva.

Les treballadores més vulnerables han patit en major grau les conseqüències de les polítiques d’austeritat i de les retallades compulsives, que ens han empobrit i descohesionat, deteriorat els serveis públics i dinamitat la negociació col·lectiva.

Acarem l’any que comença conscients que no és possible cap resignació, que cal plantar cara davant de tanta injustícia, que CCOO PV ha de vitalitzar-se com a instrument vàlid per les treballadores i els treballadors i per a la societat en general.

Cal assumir tots els problemes col·lectius i individuals que hi ha en les empreses, amb nous col·lectius i noves identitats professionals generades per la crisi, amb noves aspiracions, però molt més precaris i desprotegits, necessitats d’assessorament i de suport mutu.

Ens esperen 50 anys més de treball i compromís col·lectiu permanent de defensa d’allò que és just, dels drets de les persones i d’allò que és públic com a garantia cohesionadora de la nostra societat, mitjançant l’acció sindical de proximitat, la pressió al carrer i la negociació per a la qual ens vareu triar i de la qual ens sentim responsables.

CCOOPV no renunciarà mai a aquest binomi per forçar avanços en el marc del diàleg social, estem cridats a continuar sent actrius i actors fonamentals en la disputa de la renda, dels drets laborals i socials i de les llibertats. Amb vosaltres comptem, us desitgem bon any i que visquen les Comissions Obreres!