Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

Alzira celebra els 50 anys de CCOO PV

La Casa de la Cultura d’Alzira va acollir l’acte de commemoració dels 50 anys de vida de les Comissions Obreres i la inauguració de la mostra fotogràfica retrospectiva ‘Història de CCOO’, per a commemorar el mig segle de l’organització sindical, nascuda l’any 1966.

10/10/2016.

El passat dijous 6 d’octubre la UI CCOOla Ribera-la Safor va commemorar els 50 anys del sindicat amb un acte en la Casa de la Cultura d’Alzira. La sala acull des d’aleshores l’exposició ‘Memòria de CCOO PV’, una selecció de fotografies històriques que il·lustren moments significatius de la lluita obrera al País Valencià.

La presentació del 50 aniversari de la fundació de CCOO PV va córrer a càrrec del director de l’edició de la Ribera del diari Levante, Bernat Clari i Garrigós i va tenir les intervencions dels exsecretaris generals de CCOO a les unions comarcals de la Ribera i la Safor entre 1991 i 2008, Josep Pons i Duato i Josep Antoni Tomàs i Marrades; el secretari general actual, Josep A. Carrascosa i Torregrossa i el secretari general de CCOO PV, Paco Molina.

«50 anys de lluita, reivindicant els drets de les persones treballadores i defensant també els interessos i necessitats a les nostres comarques», va reivindicar el secretari general de la intercomarcal, Josep Antoni Carrascosa.

«CCOO forma part de l’actiu de la nostra ciutat, un sindicat que fa poble i comarca», va subratllar l’alcalde d’Alzira, Diego Gómez, en la seua intervenció.

El lema de la celebració va ser 'Férem, fem, farem història' en referència a la feina que encara resta per realitzar en matèria de drets laborals i igualtat social.

A la Ribera «és necessari cercar noves possibilitats, reordenar el territori tenint en compte l’escenari laboral. A més, no poden oblidar la importància dels programes de formació per a reincorporar les persones aturades i formar els joves que pateixen greument aquesta crisi», va destacar Carrascosa respecte a la situació actual de la comarca.

Amb les dades de l’atur enregistrat acabades de publicar, el secretari general de CCOO en la Ribera-Safor va reiterar l’asseveració sindical d’una ocupació de baixa qualitat, cada volta més «estacional i precària» en una mercat paralitzat que demana innovació i inversions productives», va concloure.

A la seua intervenció l’alcalde d’Alzira va afirmar que els ajuntaments han de continuar treballant amb les organitzacions sindicals per a «posar en marxa mesures més eficients destinades al desenvolupament productiu, preservar els serveis públics, treballar per a la reversió dels serveis privatitzats i lluitar contra l’atur i la precarietat».

CCOO va nàixer en l’any 1966 en plena dictadura per a iniciar una lluita per les persones treballadores i per la democràcia. 50 anys després, i amb una situació social convulsa, el sindicat encara ha d’enfrontar grans reptes ja que la precarització i temporalitat laboral actuals fan necessària la continuïtat d’una lluita que dura cinc dècades.