Comisiones Obreras del País Valenciano | 23 abril 2024.

Escola Sindical LGTBI 'Ana Meluska Cano': la lluita contra la lgtbifòbia al món laboral

• 17 de juny. Sala d’actes CCOO PV i Octubre CCC (Sant Ferran, 12, València).

CCOO PV organitza una jornada formativa sobre els drets d’igualtat de les persones LGTBI i com actuar davant de les situacions de discriminació i violència als centres de treball. L’Escola tindrà una part oberta al públic, en la qual es projectarà un documental en primícia de la sèrie ‘Valentes’ d’À Punt i hi haurà una taula rodona amb representants dels partits polítics.

28/05/2019.
Escola Sindical LGTBI CCOO PV.

CCOO PV organitza l’Escola Sindical LGTBI ‘Ana Meluska Cano’, amb la col·laboració de l'Ajuntament de València. Un espai de formació i debat, dirigit a la representació legal dels treballadors i de les treballadores, amb l’objectiu de conéixer els drets, el marc jurídic i les possibilitats de negociació col·lectiva que afecten les persones LGTBI. En l’Escola es tractarà com s’ha d’intervenir davant d’una situació de discriminació als centres de treball, com prevenir-la i com cal actuar-hi. A més, està previst un taller sobre com lluitar contra la lgtbifòbia al món del treball.

Aquesta part formativa es desenvoluparà pel matí, a partir de les 09.30 h, a la sala d’actes de CCOO PV a València.

A la jornada intervindran: Albert M. Roger, del Grup d’Acció LGTBI de CCOO PV; Isabel Lozano, regidora de l’Ajuntament de València; Cloti Iborra, secretària de la Dona, Polítiques LGTBI; Gemma Fabregat, doctora en dret del treball de la Universitat de València; Maria José Marín, secretària d’Eleccions Sindicals, Política Social i Igualtat de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO; Belén de la Rosa, responsable de Dones, Polítiques d’Igualtat i Polítiques LGTBIQ de la Federació d’Ensenyament de CCOO; María Candelas, secretària de Dones, Polítiques LGTBI i Formació de CCOO l’Alacantí-les Marines. També hi participaran el Grup d’Acció LGTBI de CCOO PV i la Secretaria de Formació Sindical de CCOO PV.

La secretària de la Dona, Polítiques LGTBI i Institucional de CCOO PV, Cloti Iborra, destaca la importància de tindre persones formades als centres de treball “per tal de prevenir i, si cal, intervenir davant situacions de discriminacions i violències del col·lectiu LGTBI”.

Escola oberta al públic

La vesprada del mateix dia 17, a partir de les 18.00 hores, l’Escola es desplaça a l’Octubre Centre de Cultura Contemporània de València, on tindrà lloc una sessió oberta a la ciutadania.

Està prevista la presentació i projecció del documental ‘Margarida Borràs’ de la sèrie ‘Valentes’, d’À Punt, sobre dones valencianes il·lustres i oblidades. A continuació tindrà lloc la intervenció del secretari general de CCOO PV, Arturo León, qui tractarà el compromís del sindicat amb la igualtat i la lluita de tot tipus de discriminació.

L’Escola continuarà amb una taula rodona amb la participació de representants de diferents partits polítics. La cloenda correrà a càrrec del cor del col·lectiu LAMBDA.

L’Escola Sindical LGTBI de CCOO PV porta el nom d’Ana Meluska Cano en memòria d’una de les afiliades més combatives i activista dels drets de les persones transsexuals, que va faltar l’any 2017. Ana Meluska formava part del Grup d’Acció LGTBI de CCOO PV.