Solidaritat amb el poble sahrauí

• Del 17 de desembre al 17 de febrer

CCOO PV promou una campanya de donacions i recollida d’aliments no peribles, en suport de la caravana solidària dirigida als campaments de persones refugiades sahrauís de Tinduf, organitzada per la Federació d’Associacions de Solidaritat amb el Poble Sahrauí del País Valencià.

15/01/2019.
Campanya de solidaritat

CCOO PV està compromés amb els drets humans i el futur en llibertat del poble sahrauí, en línia amb el conveni signat recentment amb la Delegació Sahrauí per a la Comunitat Valenciana.

Aquesta campanya s’inicià el 17 de desembre i finalitzarà el 17 de febrer de 2019, coincidint amb la pròxima caravana dirigida als campaments de persones refugiades en la regió de Tinduf (Algèria), organitzada per la Federació d’Associacions de Solidaritat amb el Poble Sahrauí del País Valencià.

L’objectiu de la campanya és ajudar a pal·liar l’escassesa d’aliments que tenen les persones refugiades i proveir els materials sol·licitats des dels campaments i aprovats pel Ministeri de Cooperació de la RASD. Això tenint en compte que el Programa Mundial d'Aliments de l'ONU s'ha vist obligat a reduir les racions d'aliments destinades a les persones refugiades sahrauís, per la falta de fons disponibles.

S'arrepleguen aliments com ara sucre, arròs, llentilles, pastes i oli, que podran ser dipositats en les diferents seus de CCOO del País Valencià. La nostra afiliació també podrà dipositar donacions econòmiques en el compte de la Delegació Sahrauí següent: BBVA ES65 0182 0517 6702 0165 0049 en concepte d’‘Ajuda Humanitària CCOO PV Sàhara Occidental’.

Violació dels drets humans al Sàhara Occidental

El Sàhara Occidental és un territori no autònom sotmés al dret internacional, que mai ha pertangut al Regne del Marroc, i per això li exigim que cesse l'ocupació il·legal del territori i permeta l'exercici del dret del poble sahrauí a l'autodeterminació. També instem al Govern espanyol que assumisca la seua responsabilitat històrica amb la descolonització del Sàhara Occidental i que cesse l’espoli dels recursos naturals sahrauís, declarat il·legal pel Tribunal de Justícia Europeu.

CCOO PV expressa la seua indignació per les permanents violacions dels drets humans al Sàhara Occidental ocupat, i pels efectes d'una justícia que condemna amb greus penes els activistes i les activistes sahrauís de l'autodeterminació. La central sindical exigeix a la Unió Europea que faça efectiva la clàusula de respecte als drets humans, establida en l'Acord preferencial amb el Regne del Marroc.