Comisiones Obreras del País Valenciano | 23 abril 2024.

Milers de persones donen una mostra de democràcia davant les provocacions de la ultradreta

La manifestació convocada per la Comissió 9 d'Octubre, en la qual participa CCOO PV, va haver de desviar la fi del seu recorregut perquè la plaça del Parterre es trobava presa per grups d’ultradreta. Les persones assistents, que van mantenir la calma davant les innombrables provocacions, solament van respondre al crit de “democràcia!”

10/10/2017.
    Manifestació 9 d'octubre 2017

“Sí al valencià” era el lema de la marxa que es va iniciar a les 18 hores des de la plaça de Sant Agustí. Una manifestació que volia posar l'accent en la llengua com a element de trobada i de cohesió social, com a espai comú i valor compartit d'una societat plural.

Aqueix sentiment de convivència i de respecte, va contrastar amb els intents de grups de caire feixista per alterar el normal funcionament democràtic. De fet, malgrat haver-hi un nombrós grup d'antidisturbis que va tractar de calmar els ànims, van aconseguir trencar la manifestació i atacar algunes de les persones participants.

Des de CCOO PV condemnem qualsevol mostra de violència i exigim responsabilitats al delegat del Govern, Juan Carlos Moragues, que ja estava avisat que podien produir-se altercats. El sindicat no entén perquè es va permetre una contramanifestació que era il·legal i perquè no es va tenir una major previsió perquè la ultradreta no prengués la plaça del Parterre, lloc en el qual hauria d'haver acabat la marxa.

Pintades en la seu d'Alacant

El sindicat ha denunciat l'aparició d'unes pintades aquest matí en la porta del local de CCOO a Alacant, amb els missatges següents: “antiespanyols”, “separatistes”, “traïdors” i “visca la unitat d'Espanya”. El sindicat entén que aquest succés és conseqüència, d'una banda, de la falta de cultura democràtica de certs sectors del país, i, d’una altra, de l'estat d'agitació i hostilitat nacionalista en què ens trobem, per l'absència de polítiques de diàleg i negociació.