Joves de CCOO PV amb la responsable de Política Social i Joventut de CCOO PV, Ana Belén Montero, presentant la campanya 'Acomiada la precarietat'.

• Hores excessives, un 94 % de contractació temporal i baixos salaris, entre les xacres que caracteritzen el mercat laboral de les persones joves.

La campanya pretén denunciar la situació de precarietat de les persones joves durant el període estiuenc, especialment en sectors com l’hostaleria o el comerç. Aquesta iniciativa posarà el focus en les zones de major afluència turística del País Valencià i proporcionarà eines de defensa davant els abusos laborals.

Huelga en el sector textil el 19 de julio.

Un sector en crecimiento que ha generado más de 900 millones de exportaciones en 2017 no puede mantener salarios por debajo de los 14.000 euros. Esta es la razón que ha llevado a CCOO de Industria a convocar una huelga el 19 de julio, que afecta a más de 1.400 empresas en nuestra autonomía, el 70% en las comarcas centrales. Para el sindicato, “la competitividad no pasa por la precariedad salarial”.

Campanya SummerWar

Superheroïnes contra la precarietat

La campanya de sensibilització i d’assessorament sindical #SummerWar se centra en situacions de precarietat més influïdes per l'estacionalitat i està impulsada des de les federacions de Serveis i Construcció i Serveis, i la Federació de Serveis a la Ciutadania.

Imagen de la huelga

Huelga Transporte Sanitario

• 'Sólo ratificaremos el acuerdo si así lo deciden las bases'

El sindicato felicita a las trabajadoras y trabajadores del sector, por el esfuerzo realizado durante los diez días de huelga, considera un éxito la movilización y asegura que habrían sido capaces de mantener la presión por más tiempo y conseguir el acuerdo que merecen.

Detalle del cartel del 11 aniversario de la Ley de Atención a la Dependencia

II trimestre 2018

La minoració de la ‘llista d'espera’ en 23.250 persones des del principi de legislatura ha permés elevar el nombre de beneficiàries a la major xifra de la història al País Valencià, molt per sobre de la mitjana estatal. No obstant això, 22.903 persones en situació de dependència segueixen a l'espera. El sindicat urgeix a assumir la responsabilitat patrimonial i reclama finançament adequat.

Assemblea sector tèxtil a les comarques centrals

#ÉselMomentAENC

• Reivindicació d'un salari mínim de 14.000 euros/anuals i l'aplicació de l'AENC

L'acte de conciliació del Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIMA) davant la convocatòria de vaga en el sector tèxtil va finalitzar sense acord, per la qual cosa el pròxim 19 de juliol l'atur es manté a tota Espanya en resposta contundent al primer intent d'incompliment de l'Acord per a l'ocupació i la negociació col·lectiva.

Salvador J. Mejias, Jose Miguel Mandingorra, Gonzalo Aranda y Lola Navarro

Los Convenios de Hostelería de Castellón y Valencia están pendientes de renovación desde octubre de 2013 y enero de 2012 respectivamente, una desprotección que afecta en torno a 125.000 personas. El secretario de servicios de CCOO PV, José Miguel Mandigorra, denuncia el inmovilismo patronal "hasta ahora que estamos dando a conocer esta situación, que nos han emplazado a una reunión el 15 de septiembre, cuando ya haya finalizado el periodo estival". Si tras el encuentro no hay acuerdo, ambos sindicatos irán a la huelga en octubre o en Navidad.

Arturo León presenta el seu informe general al Consell Confederal CCOO PV

El secretari general de CCOO PV, Arturo León, ha plantejat l'Acord estatal per a la negociació col·lectiva com a resposta eficaç davant la nostra conjuntura socioeconòmica. León també ha posat en valor la consolidació afiliativa, una vegada superada la barrera psicològica dels 100.000 afiliats, així com els bons resultats en processos electorals importants.

Garamendi, Rosell, Unai Sordo y Pepe Álvarez

Unai Sordo: "La subida de los salarios supone redistribuir la riqueza, construir una sociedad más inclusiva y menos desigual"

Los secretarios generales de CCOO y UGT, Unai Sordo y Pepe Álvarez, y los dirigentes de organizaciones empresariales CEOE y Cepyme, Juan Rosell y Antonio Garamendi, han firmado hoy el IV Acuerdo para el Empleo y la Negociación Colectiva (AENC), tras muchos meses de negociaciones. Un acuerdo cuya importancia ha destacado Unai Sordo tanto por su contenido como por su significado: “Es un acuerdo de gran transcendencia, orientado a una recuperación nítida de los salarios, sobre todo de los más bajos, tras un periodo de intensa devaluación salarial”. Vídeo intervención de Unai Sordo en el acto de la firma del acuerdo.

La Llei ha sigut aprovada avui en Els Corts, amb la inclusió de les esmenes proposades pels sindicats.

Les Corts Valencianes han aprovat avui la Llei de foment de responsabilitat social, una norma que millorarà les condicions laborals de desenes de milers de treballadors que presten els seus serveis en contractes de l'Administració. Les esmenes proposades per CCOO PV han aconseguit que s'hi incloguen aspectes com ara la subrogació del personal o l'establiment d'una plantilla mínima.

Manifestación ante la sede de la patronal ASCER.

El sindicat entén que el conveni hauria d'avançar en altres aspectes, a més de l'increment salarial de l'1,8% proposat per ASCER. Així i tot, creu que és un pas per a desbloquejar una negociació que estava estancada des de fa ja temps.

Las trabajadoras despedidas de la residencia del Obispado se movilizan.

• Han promovido un calendario de movilizaciones, cuya próxima cita es el día 22 de julio, a las 18:00, ante la residencia Virgen del Remedio.

La empresa La Saleta asumió en el mes de mayo la gestión de la residencia de personas mayores Virgen del Remedio, propiedad del Obispado. Su primera medida fue despedir a diez trabajadoras del servicio de cocina y limpieza, algunas con más de quince años de antigüedad que han perdido su puesto de trabajo de la noche a la mañana.

D'esquerra a dreta, Cloti Iborra, Arturo León, Oriol Torio, Amadeu Sanchis i Javier Parra.

En aquesta trobada, ambdues organitzacions han analitzat la situació sociolaboral actual del nostre territori i han compartit inquietuds sobre la defensa dels drets de les treballadores i dels treballadors.

Temps de guanyar.

El sindicat inicia la campanya ‘Temps de Guanyar’, per donar a conéixer les darreres novetats legislatives i acords que afecten directament als treballadors i a les treballadores del País Valencià. La intervenció de CCOO ha sigut clau per aconseguir aspectes tan importants com la recuperació salarial, la millora de les condicions de les subcontractacions i la prevenció de riscos en les àrees industrials.

Salut i Treball número 5.

• La publicació bimensual informa sobre l’actualitat legislativa que beneficia els treballadors i les treballadores.

La Secretaria d’Acció Sindical, Salut Laboral i Medi Ambient de CCOO PV edita aquesta publicació digital, que inclou notícies en matèria de prevenció de riscos laborals. Aquest número informa sobre les xifres d’absentisme laboral i explica la campanya ‘Defensa la teua postura’, centrada en la protecció del risc durant l’embaràs i la lactància.

¿En qué consiste el acuerdo?

09/07/2018

El permís de paternitat s'amplia a cinc setmanes.

• A partir del 5 de juliol de 2018 entra en vigor l'ampliació del permís de paternitat fins a la cinquena setmana.

La persona treballadora tindrà dret a la suspensió del contracte per paternitat durant cinc setmanes, ampliables en els supòsits de part, d’adopció, de guarda amb finalitats d'adopció o d’acolliment múltiples en dos dies més per cada fill/a a partir del segon.

Retall cartell de la manifestació amb motiu de l'Orgull Alacant 2018

En el treball, més que mai, sindicalisme i activisme LGTBI

• La pròxima cita serà a Alacant, el dia 21 de juliol, a les 19.30 h, amb la manifestació des de la pl. dels Estels.

El sindicat anima a tota l'afiliació a participar en les manifestacions convocades per celebrar l’Orgull LGTBI arreu del País Valencià. El 21 de juliol serà el torn d'Alacant. El Grup d’Acció LGTBI CCOO PV tornarà a palesar al carrer “el compromís sindical amb una societat respectuosa amb la diversitat i el treball quotidià per a construir espais lliures de LGTBIfòbia”.

Signatura dels acords de millora de condicions laborals del personal PSEC

Avui s'ha reunit la Mesa Sectorial de Funció Pública, per tractar sobre la proposta de l'Administració d'aconseguir un possible acord sobre les condicions laborals d'educadors i educadores d'educació especial, educadors i educadores d'educació infantil i fisioterapeutes. Atés que es tracta de col·lectius amb perfils professionals diferents, la negociació s'ha articulat al voltant de tres documents diferents a fi d'arreplegar les especificitats pròpies de cadascun d'aquests.

Imagen de las concentraciones en Alussafes

Tras varios días de conflicto y un seguimiento del 100% de la Huelga convocada por CCOO y otros sindicatos, se ha firmado un acuerdo por parte del Comité de Huelga, por medio del cual se desconvoca la Huelga de Acciona Facility Services en la factoría Ford de Almussafes

El paro de junio afecta principalmente a mujeres y jóvenes.

El descens de l'atur es concentra en el sector serveis i, principalment, a la província d'Alacant. Malgrat la reducció respecte al mes anterior (-1,9 %), CCOO PV lamenta la falta de qualitat en l'ocupació, amb condicions de treball que fan inviable el desenvolupament d'un projecte de vida.

Concentración de agentes medioambientales.

El Cuerpo de Agentes Medioambientales de la Generalitat Valenciana se ha concentrado hoy ante la sede de la Conselleria de Medio Ambiente en Valencia para protestar por la falta de seguridad y de medios. El colectivo denuncia el bloqueo en la negociación de sus condiciones laborales y en el reconocimiento de funciones. En la movilización han censurado el absoluto rechazo de la consellera ante las demandas de sus trabajadores y de sus trabajadoras.

Concentración de opositores en Valencia

El sector de Justicia de CCOO acompañó en el día de ayer la protesta de opositores en la que manifestaron su indignación “por las elevadísimas notas de corte impuestas por los tribunales” para el primer ejercicio de las oposiciones de acceso al cuerpo de Tramitación de la Administración de Justicia.

Activitat sindical

Assessorament salut laboral
Llegir en valencià
OPUV

NOTÍCIES

Presentación del informe en el Cdt de Valencia

Estudio INVASSAT “Camareras de piso 2017-2018”

Esta mañana se ha presentado el estudio sobre prevención de riesgos laborales del colectivo de las camareras de pisos realizado por el personal técnico del Instituto Valenciano de Seguridad y Salud en el Trabajo INVASSAT. CCOO considera que este pionero estudio, elaborado por mandato de la resolución de las Cortes Valencianas [12 de julio de 2016], es fundamental para corroborar “con datos oficiales, y sin resquicio para la más mínima duda”, algunas de las reivindicaciones sindicales más consistentes de los últimos años.

#NoalaEnmienda6777

CCOO de Construcción y Servicios PV se adhiere a la concentración convocada en Valencia, junto a numerosas organizaciones y asociaciones implicadas en el reconocimiento del trabajo doméstico como actividad de pleno derecho.

La secretària de Formació Sindical, Inma Martínez, el ponent Joan Coscubiela i el coordinador del Seminari, Emèrit Bono.

L’advocat, professor, sindicalista i parlamentari, Joan Coscubiela, ha participat en la colenda del Seminari d’economia, política i societat de CCOO PV. En la seua intervenció ha explicat que estem assistint a una profunda crisi de totes les formes d’organització social conegudes fins ara. Una “dislocació” provocada per la rapidesa dels canvis tecnològics i a la qual cal donar-li resposta.

Grupo de trabajadoras del hogar afiliadas a CiS CCOO PV

El sindicato emplaza a la nueva ministra Magdalena Valerio a atender en los próximos 189 días las demandas sindicales para la equiparación de derechos de este colectivo. En concreto la negociación sobre la cobertura por desempleo o el despido por desistimiento; la ratificación del Convenio 189 de la OIT; y la derogación de la enmienda 6777 que retrasa su inclusión en el Régimen General de la Seguridad Social.

Concentración ante el centro de trabajo de Videca durante la huelga de 24 horas

La huelga en todo el sector de Conservas Vegetales está siendo un éxito, tanto en lo que respecta al paro propio de la producción como en la participación en las movilizaciones y concentraciones previstas.

Grup d'Acció LGTBI de CCOO PV.

• 28 de juny, Dia de l'Orgull LGTBI

Després de 49 anys des de la revolta d’Stonewall, el 28 de juny de 1969, s'han produït avanços en els drets polítics, civils i socials en bastants països, especialment occidentals, tot i que encara queda molt a fer per aconseguir la igualtat de tracte i d’oportunitats. CCOO PV treballa per una societat més justa i igualitària, especialment en l'àmbit de la negociació de convenis col·lectius i de plans d'igualtat per a la consecució dels drets laborals de les persones LGTBI.

Mila Cano y Daniel Patiño presentan el cartel de la campaña #DefiendeTuPostura

Salud laboral con perspectiva de género

El sindicat denuncia la deficiència d'avaluacions de riscos laborals amb perspectiva de gènere al País Valencià. L'acció sindical derivada es concreta en una campanya de sis mesos que inclou jornades multidisciplinàries i publicacions sobre riscos específics, que detallen drets reconeguts i recursos per a defensar-los.

Encuentro entre AESEC y CCOO VVB sobre el reconocimiento de empresas cumplidoras

Alianza contra la economía sumergida

La Asociación de Empresas de Servicios Elche y Comarca AESEC y Comisiones Obreras del Vinalopó-Vega Baja han mantenido un encuentro de trabajo en el que el sindicato ha planteado la creación de un sello oficial para prestigiar a las empresas que cumplen con la legislación.

Reunió dels treballadors i les treballadores d'À punt Media amb representants de CCOO PV i d'UGT PV.

Els excesos de jornada i horaris que no compleixen amb la normativa de l’Estatut de Treballadors, principals preocupacions per a la plantilla. Els sindicats s’han reunit amb els treballadors i les treballadores d’À punt Media per a recollir les seues reivindicacions laborals.

El Pla de vacances 2018dl personal sanitari de la GVA és un calc al dels anys anteriors

El sindicat denúncia que alguns departaments comencen a tenir problemes davant l'escassetat en determinades categories de personal disponible en les seues borses de treball.

Jornada sobre políticas migratorias, en la sede de CCOO PV.

Políticas migratorias

• CCOO PV organiza la jornada ‘Estado actual y perspectivas de las políticas migratorias’

Miles de personas abandonan cada día sus países de origen por situaciones vitales insostenibles o por conflictos armados. En la jornada de CCOO PV, personas expertas procedentes del ámbito político, sindical y social han analizado y reflexionado sobre la situación actual y futura de las políticas migratorias y de asilo. Todas ellas han abogado por un cambio de rumbo de las políticas de la UE, para que den respuesta y un trato digno.

Éxito de participación en la jornada sobre riesgos específicos.

La Secretaría de Salut Laboral de CCOO PV, en colaboración con el Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball INVASSAT y la Generalitat Valenciana ha organizado una jornada sobre la protección del riesgo para trabajadoras embarazadas y en periodo de lactancia, enmarcada en la campaña sindical de salud laboral con perspectiva de género #DefiendeTuPostura.

CCOO PV ha assistit avui a la presentació de la campanya de la Fundació Bromera.

• El sindicat ha assistit avui a la presentació de la campanya de la Fundació Bromera.

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura impulsa la campanya 'Llegir en valencià' amb la intenció d’estimular la lectura i donar a conéixer els nostres costums i tradicions.  Els llibres distribuiran a partir del 17 de juny cada dissabte i diumenge, amb el diari Levante-EMV, i a partir del 30 de juny cada divendres i dissabte amb Información.

FORMACIÓ

Territoris

Afiliació

Serveis i descomptes per a l'afiliació

Serveis i decomptes

NOTÍCIES

Rueda de prensa en el Puerto de Valencia

El sindicato, miembro activo de la Campaña CIES NO, y de la Mesa de entidades en solidaridad con las personas migrantes, estuvo ayer en la rueda de prensa realizada en el Puerto de Valencia por representantes de una treintena de colectivos firmantes del manifiesto 'Por una Europa de acogida, los derechos humanos no se negocian' para celebrar la llegada a la ciudad de las 629 personas a bordo del buque Aquarius y exigir que no quede en un gesto simbólico.

Reunió de la Comissió per un Finançament Just

La Comissió per un Finançament Just es va reunir per analitzar el nou escenari polític i definir les actuacions a plantejar, encara que el canvi de Govern no afecta la reivindicació principal d'un finançament i inversions justes per a la Comunitat Valenciana.

Secretaría de Política Social de CCOO PV

El documento pretende introducir los aspectos básicos de la prestación social para su amplia difusión entre la ciudadanía. A través de los enlace del documento adjunto se puede obtener una información más amplia y detallada del objeto de la Renta, su contenido, los requisitos, los tipos de renta, las cuantías, los plazos y la forma de presentación.

Consulta o descarga el pdf

CCOO PV edita una guía con la legislación laboral básica 2018, un documento útil y práctico para conocer nuestros derechos. Porque una buena información es imprescindible para exigir lo que nos corresponde como trabajadores y trabajadoras.

Firmado el convenio estatal para las industrias de hormas, tacones, cuñas, pisos y cambrillones de madera y corcho.

• La firma del acuerdo para los próximos cuatro años ha tenido lugar en los locales de CCOO de Elda (Alicante).

CCOO ha suscrito el Convenio Estatal de Hormas, Tacones, Cuñas, Pisos y Cambrillones de Madera y Corcho. La firma de este acuerdo permite mantener y consolidar derechos, entre ellos la antigüedad, además de avanzar en nuevos, como la reducción de la jornada anual, incrementos salariales o mejora de los permisos, entre otros.

Resultados elecciones sindicales en las Juntas de Personal.

• Primera força sindical amb 102 delegats en la Mesa Sectorial

Els resultats obtinguts situen CCOO com a primer sindicat de la sanitat pública valenciana, i la majoria en centres representatius com l'Hospital Clínic de València i l'Hospital General d'Alacant.

Syndiko nº 11

Ya está disponible el número 11 de Syndiko, el informativo sindical de CCOO l’Alacantí-les Marines. Una vez más acudimos a nuestra cita para contaros algunas noticias destacadas de la actividad del sindicato en el último mes. Un número cargado de información sobre movilizaciones, novedades, cultura... acción sindical en las empresas y en la calle.

Portal de transparència

10.07.2018

BORSES I CONTRACTACIÓ INTERINA DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL AL PAÍS VALENCIÀ

Oposicions i borses de treball actualitzades, amb termini obert de presentació d'instàncies, actualitzades amb data 7 de juliol de 2018.

22.04.2016

Cáncer 0 en el Trabajo. Guía para los delegados y delegadas

Cáncer 0 en el Trabajo. Guía para los delegados y delegadas.

24.05.2016

La acción sindical frente a la brecha salarial

Un proyecto promovido y desarrollado por la Secretaría confederal de Mujer e Igualdad de CCOO, que se encuadra en el Programa de Igualdad de Género y Conciliación, cofinanciado por el Mecanismo Europeo del Espacio Económico Europeo (EEA) 2009-2014, cuyo objetivo es la promoción de la igualdad entre mujeres y hombres en la vida laboral, con especial atención a la reducción de la brecha salarial.

15.07.2016

Representació institucional CCOO PV

Llista completa de representació institucional de CCOO PV en òrgans de l'Administració pública, actualitzada amb data 15 de juliol de 2016.

Propuesta CCOO PV para el diálogo social

Ejes de actuación propuestos por el sindicato para concretar su desarrollo en las mesas.

Prácticas en la empresa

Guia para representantes sindicales, que sirve para identificar las prácticas y diferenciarlas de aquellas que deben cubrirse mediante contrato laboral.

Protocolo frente al acoso

Por razón de la orientación sexual, identidad de género y/o expresión de género.

22.04.2016

La gestió de la diversitat

Guia per a delegats i delegades sindicals de la gestió de la diversitat i la no discriminació a l'empresa. Editada per la Secretaria d'Immigració de CCOO de Catalunya.

16.03.2017

MEMÒRIA D'ACTUACIONS 2016

Activitats, estudis i projectes que CCOO PV ha realitzat durant 2016, a l’empara de la subvenció nominativa amb càrrec a la línia pressupostària T8048000, del capítol IV del programa 315.10, per la seua participació institucional en les actuacions establides en la Llei 7/2015, de 2 d’abril, de la Generalitat, de participació i col·laboració institucional de les organitzacions sindicals i empresarials representatives en la Comunitat Valenciana (a partir d’ara LPCI).

Xarxes socials