Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

Daniel Patiño valora el mecanisme de registre horari

13/05/2019

El secreatri d'Acció Sindical de CCOO PV, Daniel Patiño afirma que "el registre horari no és la panacea que solucionarà la precarietat laboral, però és un pas endavant en el sentit de tindre mecanismes d’acreditar la realització i el pagament de les hores “extra” (un 40 % de les quals no es paguen, o no adequadament).El que la legislació dona ara és una instrument de transparència en aqueixa lluita contra la precarietat laboral i en busca d’un treball decent. Quantes més eines tinguem per a garantir drets ho valorem perquè considerem que abans era molt difícil d’acreditar".

Una de les reivindicacions de la Inspecció de Treball era la manca d’instruments per a poder controlar quan començava la jornada diària d’una persona treballadora. Amb l’entrada en vigor des del dia d’ahir del Reial decret ja és plenament vigent i es pot sancionar si no es negocia amb la representació legal de les persones treballadores o si l’empresa es nega a implantar-ho: n’hi haurà requeriments i si no compleixen amb la norma (igual que amb qualsevol altra llei) se sancionarà i les sancions poden ser quantioses.