Comisiones Obreras del País Valenciano | 12 febrero 2026.

CCOO PV valora el compromís del Consell per a reactivar el diàleg i aconseguir un pacte social

    La secretària general de CCOO PV, Ana García Alcolea, ha destacat en la reunió mantinguda amb el president de la Generalitat, la importància de treballar conjuntament per a aconseguir un pacte valencià pel creixement econòmic i social.

    09/01/2026.
    Ana García Alcolea, secretària general de CCOO PV, intervé després de la reunió del diàleg social en el Palau de la Generalitat.

    Ana García Alcolea, secretària general de CCOO PV, intervé després de la reunió del diàleg social en el Palau de la Generalitat.

    “El diàleg social és una eina fonamental que ha donat els seus fruits al llarg de la història de la nostra comunitat autònoma. Amb aqueix objectiu cal continuar treballant per a poder arribar a consensos”. La secretària general de CCOO PV, Ana García Alcolea, ha valorat el compromís polític de reactivar el diàleg social i de totes les seues taules, després de la primera reunió dels agents socials i econòmics amb el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca.

    Un diàleg que té com a principal objectiu aconseguir un pacte valencià pel creixement econòmic i social, un acord amb tota una sèrie d'eixos en el qual sindicats i patronal ja estan treballant.

    En la trobada també s'ha représ la reivindicació “justa” del canvi de model de finançament autonòmic. Un model que ha d'anar encaminat “cap a un sistema que tinga més recursos i sense obrir cap tipus de guerra amb cap comunitat autònoma”, ha assenyalat García Alcolea. Una reforma que ha de contindre a més la condonació del deute generat per l'infrafinançament i un fons d'anivellament fins que siga efectiu el nou sistema.

    Per tant, CCOO PV valora el compromís polític d'avançar en el diàleg social i d'aconseguir un gran pacte valencià en la nostra comunitat autònoma. “En aqueixa línia, respecte i lleialtat institucional perquè realment treballem per aqueix objectiu comú”, ha conclòs la secretària general de CCOO PV després de la reunió.