Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 julio 2025.

CCOO PV condemna l’assassinat masclista d’una dona i del seu fill de 3 anys a Algemesí

    El sindicat demana que els poders públics reconeguen la lluita pels drets de les dones i per erradicar la violència masclista com una qüestió d’Estat. CCOO PV ha convocat avui concentracions de condemna en totes les seues seus arran del País Valencià i ha guardat un minut de silenci.

    27/06/2025.
    El sindicat rebutja l’assassinat d’una dona i del seu fill de 3 anys a Algemesí a mans de la seua exparella.

    El sindicat rebutja l’assassinat d’una dona i del seu fill de 3 anys a Algemesí a mans de la seua exparella.

    El sindicat rebutja l’assassinat d’una dona i del seu fill de 3 anys a Algemesí a mans de la seua exparella que s’ha confirmat com un nou feminicidi, i expressa la seua repulsa cap a una violència que es continua exercint vers les dones només pel fet de ser dones.

    CCOO PV ha convocat avui concentracions de condemna en totes les seues seus arran del País Valencià i ha guardat un minut de silenci. El sindicat trasllada el seu condol a la família i a l’entorn de les víctimes.

    Amb aquest assassinat, ja n’hi ha confirmades durant 2025: 17 víctimes, 1.311 des de 2003, i hi ha altres 3 assassinats en investigació. A més l’any 2025 ja són 3 les criatures assassinades, 65 des de 2013.

    La secretària de Dones i Igualtat de CCOO PV, Empar Pablo, ha mostrat la indignació i preocupació per fets com aquest, més amb la deriva negacionista del Govern valencià. "Ens sumem a la demanda perquè els poders públics reconeguen la lluita pels drets de les dones i per erradicar la violència masclista com una qüestió d’Estat", ha assenyalat durant la concentració a la seu de València.

    CCOO PV destaca el seu compromís ferm a cooperar en la construcció d’una societat en la qual les dones puguem viure lliures de qualsevol violència. El sindicat fa una crida a totes les persones, organitzacions i institucions que treballen per fer desaparéixer la violència masclista a sumar esforços perquè d’una vegada per totes siga definitivament eliminada.