Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO PV reconeix a Dani Miquel i a l’Associació Tirant lo Blanc en la 5a edició dels Premis Marc Granell

El premi, que comptarà amb la presència del mateix Marc Granell, es lliurarà en un acte públic el dimarts 21 de febrer a les 18.30 hores en la Sala d’Actes de CCOO PV, a la plaça Nàpols i Sicília 5. Alhora es coneixeran els relats curts guardonats amb el Premi Maite Boscà Lloret, amb la temàtica del futur del treball.

20/02/2023.
    Dani Miquel.

La central sindical convoca, des de fa cinc anys, els Premis Marc Granell per a reconéixer a les persones i institucions que més s’impliquen en la promoció i l’ús del valencià, tant des de l’estructura de CCOO PV com des de l’àmbit de la participació social. “Entenem que l’acció sindical i sociopolítica ha d’anar acompanyada d’expressions culturals amb un caràcter reivindicatiu i d’especial cura per la cultura del País Valencià”, ha manifestat Santi Mateu, secretari de Cultura de CCOO PV.

El sindicat destacat de Dani Miquel que amb la seua música ha contribuït a enriquir l’imaginari musical de la infantesa valenciana. A més, ha aconseguit consolidar el camí de recuperació i pervivència, iniciat per altres cantants com Paco Muñoz, i ha popularitzat entre la gent més menuda les lletres i els ritmes més arrelats a una tradició sempre fidel al valencià. “Per la seua fidelitat, coherència i creativitat, des de CCOO PV volem reconéixer la tasca incommensurable del cantant de l’Alcúdia que ha sabut compaginar l’alegria i la festa amb la reivindicació tranquil·la, assossegada, però ferma”, ha expressat el Jurat del Premi.

Així mateix, entén que “l’Associació Cívica Valenciana (ACV) Tirant lo Blanc és un col·lectiu que se sent responsable de la nostra societat i que vol fer la seua aportació per millorar-la”. Porten més de 30 anys amb una tasca de promoció i d’ús del valencià, menys enllà de l’àmbit cultural. “És precisament pel seu treball en l’àmbit civil, el motiu per lliurar-los el premi”, ha assenyalat el secretari de Cultura de CCOO PV.

En el vessant intern, en aquesta edició es reconeixerà la tasca de la Fundació Pau i Solidaritat, per l’ús constant que han fet del valencià en totes les accions i els projectes en el món de la cooperació i en l’educació per al desenvolupament i sensibilització. També a Joan Sifre, exsecretari general de CCOO PV, com un dels promotors i creadors de l’Oficina de Promoció i Ús del Valencià del sindicat. “Amb els Premis Marc Granell, CCOO PV pren partit, dona suport i es vincula amb la tasca i el compromís de les persones i entitats premiades”, ha conclòs Santi Mateu.