Comisiones Obreras del País Valenciano | 17 abril 2024.

Demanen modificar la ‘llei mordassa’ per a defensar la democràcia

Els sindicats han sol·licitat al Govern que modifique la ‘llei mordassa’ abans que concloga la legislatura en defensa de la democràcia. CCOO i UGT han reclamat que s'aprove una llei que entenga la seguretat ciutadana “com el més ple gaudiment dels drets fonamentals i de les llibertats públiques”, i done prioritat a la preservació de drets i llibertats fonamentals.

17/02/2023.
    No a la #LleiMordassa.

CCOO i UGT sol·liciten una llei que, en primer lloc, garantisca l'exercici de dret de reunió i manifestació, i restringisca les sancions subsidiàries als organitzadors de reunions o manifestacions, tal com indiquen les recomanacions del Consell d'Europa; que elimine les restriccions introduïdes pel PP al lliure exercici de l'activitat informativa pels mitjans de comunicació; que oferisca més garanties davant de qualsevol actuació arbitrària de l'Administració, incloses les actuacions policials, que exigisca lògica, coherència i raonabilitat en qualsevol atestat, dote les forces d'ordre públic d'instruments eficaços plenament respectuosos amb els drets fonamentals de la ciutadania; i que, finalment, protegisca la integritat personal dels ciutadans i obligue a indemnitzar-los quan se'ls cause dany personal o material.

El Govern de Rajoy va promulgar a l'abril de 2015 la Llei de seguretat ciutadana, coneguda popularment com la ‘llei mordassa’, principalment per frenar les fortes protestes socials contra les polítiques d'austeritat que estaven desmantellant l'estat del benestar. Protestes que en gran manera van ser organitzades pels sindicats de classe.

Un dels principals compromisos del Govern progressista va ser derogar els elements més regressius de les llibertats que contenia aquesta llei. No obstant això, queda menys d'un any de legislatura i el Parlament nacional encara no ha sigut capaç d'aprovar una nova llei que regule la convivència ciutadana.

Des de CCOO i d’UGT s'insta a les forces polítiques progressistes que no deixen passar l'oportunitat de modificar en profunditat aquesta legislació regressiva que afecta les llibertats individuals i col·lectives. “Una democràcia sana exigeix una nova Llei de seguretat ciutadana ja”, conclou el comunicat enviat per tots dos sindicats.