Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

TALLER

Descarbonització de la destinació turística i possibilitats d'adaptació al canvi climàtic

• Ubicació: Institut Valencià de Tecnologies Turístiques [Passeig Tolls, 2. Benidorm]

Aquest dimarts 7 de febrer, l'Institut Valencià de Tecnologies Turístiques Benidorm acull el primer taller emmarcat en el projecte 'Transició energètica i mobilitat descarbonitzada per a un turisme sostenible" impulsat des de l'Institut Sindical de Treball, Ambient i Salut de la Fundación 1º de Mayo, i afavorit per la Fundació Europea del Clima.

06/02/2023.
Cartel del evento

El projecte preveu la realització d'una sèrie de tallers en algunes destinacions turístiques peninsulars significatives, en el cas de Benidorm paradigmàtic del turisme de sol i platja, amb la finalitat de recollir les impressions i propostes de diferents actors relacionats amb la indústria del turisme sobre la transformació ecològica del sector.

L'objecte principal de la iniciativa és analitzar la situació del sector turístic a Espanya dins del marc de la transició energètica i els suports públics que rep, amb la formulació de propostes concretes per a la seua descarbonització, en els àmbits de l'energia i el transport, destinades a impulsar la seua transformació cap a un model de turisme ambientalment sostenible i socialment més just.

Amb aquest projecte es busca estimular el debat necessari i urgent sobre la viabilitat d'un sector, tan controvertit com important per a l'economia del nostre país, com és el turístic, en l'actual context d'emergència climàtica.