Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

Alacant

Vaga en el transport de mercaderies per carretera a Alacant davant el bloqueig patronal del Conveni

CCOO i UGT convoquen quatre dies de vaga en el sector del transport de mercaderies per carretera a Alacant, per un conveni just que garantisca el poder adquisitiu dels treballadors i de les treballadores durant els pròxims anys.

11/01/2023.
    Imatge d'arxiu de mobilitzacions del sector.

Les treballadores i els treballadors del transport de mercaderies per carretera de la província d'Alacant estan cridats a la vaga el 23 i 24 de gener i el 6 i 7 de febrer, davant els incompliments dels acords i els impediments de la patronal FETRAMA a la signatura del Conveni col·lectiu del sector.

Després de quasi dos anys sense increments salarials, la patronal del sector es continua negant a ratificar l'acord que va subscriure en la mesa de negociació del Conveni col·lectiu, que garantia el poder adquisitiu del personal. Cal recordar que fa ben poc les empreses van aconseguir subvencions al gasoil per als seus vehicles, així com la inclusió per llei d'una clàusula que garanteix en els seus contractes mercantils l'evolució de les tarifes vinculades al cost del gasoil. “Ells van exigir unes garanties a l'evolució dels preus que ara neguen per conveni col·lectiu a les seues plantilles. No ho permetrem” asseguren.

Antecedents

El passat 25 de juliol de 2022 la patronal FETRAMA i els sindicats UGT i CCOO van arribar a un acord en la mesa de negociació que incloïa el manteniment del poder adquisitiu fins a l'any 2024. Les parts van quedar emplaçades per a procedir a la signatura durant el mes de setembre. No obstant això, la patronal pretén incomplir l'acord negant-se a signar un text que garantisca l’IPC. Encara que els sindicats han tractat per tots els mitjans de reconduir aquesta insòlita situació fins al moment no ha sigut possible.

El personal del sector està suportant una situació insostenible i els seus representants no poden continuar tolerant l'actitud irrespectuosa per part de la patronal que suposa aquest flagrant incompliment dels acords. “No hi ha major falta de respecte que l'incompliment de la paraula donada” conclouen.

L'evolució de l'activitat en el sector no justifica de cap manera que els treballadors hagen de renunciar al manteniment de l’IPC, més encara quan aquest està aconseguint nivells desconeguts des de feia molts anys.