Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

La plantilla d’AMCOR es mobilitza contra les actuacions antisindicals de l'empresa

Mobilitzacions en la multinacional situada a Alzira contra la sanció d'ocupació i sou que s'ha imposat a tres membres del Comité d'Empresa. Entre ells, la presidenta, el vicesecretari i un treballador, atemptant a la llibertat sindical i d'expressió.

22/12/2022.
    Instal·lacions d’Amcor a Alzira (València).

L'empresa multinacional AMCOR, situada a Alzira, ha sancionat amb un mes d'ocupació i sou tres representants de CCOO en el Comité d'Empresa per l'exercici de les seues funcions. Aquesta decisió de l'empresa tindrà la seua deguda resposta per part de la plantilla. El Comité d'Empresa plantejarà als treballadors i a les treballadores, durant els pròxims dies, la realització de diverses aturades de producció, com a mesura de protesta i amb l'objectiu que l'empresa suspenga aquesta injustificada sanció.

El sindicat CCOO considera que les raons al·legades per AMCOR per a sancionar els representants dels treballadors no són més que una matussera mentida i un muntatge que no se sosté. L'actuació de l'empresa està totalment injustificada i és un atac a la llibertat sindical i d'expressió del personal. AMCOR pretén acovardir els més de 300 treballadors i treballadores de la plantilla amb aquesta persecució sindical.

CCOO assenyala que: “Ens volen submisos i callats i per a això castiguen durament els qui representen la plantilla davant la direcció. Aquesta actuació antisindical de l'empresa no quedarà sense resposta”.