Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Ajornat el conflicte del Conveni estatal del calçat davant la proposta de mediació

Durant la mediació realitzada en el Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge del Conveni Col•lectiu estatal del Conveni del Calçat es va plantejar una proposta per a intentar un acord que ha comportat l'ajornament del conflicte perquè la patronal i els sindicats la sotmeten a consulta de ratificació.

14/12/2022.
    Imatge d'arxiu de la jornada de vaga del passat 1 de desembre

Entre altres aspectes, la proposta planejada des de la mediació preveuria:

- Quatre anys de vigència del Conveni.

- Increments salarials d'un 4 % per a 2022 amb endarreriments des de l’1 de juliol, un 4 % l’any 2023, un 2,5 % l’any 2024 i un 2 % l’any 2025 (en total un 12,5 %).

- Inclusió d'una clàusula de garantia salarial que garantiria el 100 % de l’IPC, sempre que aquest no supere el 15 %. En cas que l’IPC fora superior a aquest percentatge es donaria addicionalment un 0,50 % en dos trams.

- Reducció de la jornada anual de 12 hores durant la vigència del Conveni.

- Inclusió de la ultraactivitat indefinida del Conveni, perquè no decaiga si no s'arriba a cap mena d'acord en negociacions futures.

- Eliminar la necessitat de justificar 2 dels 4 dies de permisos no retribuïts.

- Inclusió dels avanços en matèria d'igualtat i teletreball.

- Adequació del premi de fidelització al sistema actual de jubilació, perquè siga útil i es puga aplicar.

- Acumulació anual de la bossa d'hores sindicals entre les persones delegades sindicals, delegades de personal i membres del Comité d'Empresa pertanyents a una mateixa central sindical.

La proposta del SIMA haurà de ser ratificada, o no, per cada part el 27 de desembre de 2022, i prèviament CCOO realitzarà les respectives assemblees i consultes per a fixar una posició definitiva respecte al manteniment del conflicte, la mobilització i la vaga o la seua desconvocatòria definitiva.

Per tot això, queda en suspens la vaga prevista per a aquest dimecres 14 de desembre fins a valorar la proposta i prendre la respectiva decisió.