Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Assemblea per a la plantilla d’Ardo Benimodo sobre el bloqueig del Conveni estatal de conserves vegetals

El dissabte 3 de desembre va tindre lloc la primera assemblea amb treballadors i treballadores d'unes de les empreses més grans del sector agroalimentari del País Valencià. CCOO va traslladar la proposta patronal, que es resumeix en una pèrdua de poder adquisitiu per a la plantilla, sense cap garantia per als pròxims anys.

07/12/2022.
    Assemblea en Ardo Benimodo.

Ardo és una empresa dedicada al cultiu de dacsa, pésols, bròcoli, pimentons, espinacs, grelos, arròs, salses, vegetals preparats, etc. Té una plantilla de més de 4.000 persones en les seues diferents plantes per tot el món. A València, té una planta a la comarca de la Ribera Alta, a la localitat de Benimodo, Ardo Benimodo, on treballen prop de 250 persones.

Per seguir el full de ruta des del País Valencià, s'ha iniciat la ronda d'assemblees informatives sobre la situació de bloc del Conveni col·lectiu de conserves vegetals.

L'assemblea va tindre lloc dissabte passat, 3 de desembre, conjunta amb UGT, on va assistir la responsable d'Organització del Sindicat Intercomarcal Ribera-Safor de CCOO Indústria, Elisa Ivars, que traslladà la proposta de la patronal. Aquesta es resumeix en una altra pèrdua de poder adquisitiu de les persones treballadores del sector d'un 6,4 % l’any 2022, i sense cap garantia de no continuar perdent-lo en els pròxims anys ja que, la seua proposta (2,5 % per a 3 anys), no porta aparellada cap clàusula de garantia salarial.

L'assemblea queda pendent del resultat de la pròxima reunió de la Comissió Negociadora prevista per a 14 de desembre.