Comisiones Obreras del País Valenciano | 18 abril 2024.

Prevenir l’LGTBI-fòbia en el món laboral

La seu de CCOO a Alacant [Av. Salamanca, 33] acollirà la V Escola Sindical LGTBI Ana Meluska Cano els dies 13 i 14 de desembre. Enllaç d'inscripció obligatòria. Les persones inscrites rebran un mail amb l'enllaç a la retransmissió via zoom.

07/12/2022.

Programa V Escola Sindical LGTBI CCOO PV

CCOO PV dedica la seua Escola Sindical a la memòria d’Ana Meluska Cano, una de les seues activistes més combatives pels drets LGTBI, especialment de les persones transsexuals, morta l’any 2017.

La discriminació, l'assetjament i les violències a causa de la condició sexual afecten la salut de les persones treballadores. Per tant, resulta pertinent explorar les vies més eficaces d'intervenció des de la prevenció de riscos i la protecció de la salut laboral. Esperem amb aquest espai de formació i reflexió contribuir al nostre objectiu i continuar treballant per la igualtat real i efectiva”, Cloti Iborra, secretària de Dones i Igualtat de CCOO PV.

En aquesta edició, diversos agents socials i entitats analitzaran i debatran sobre possibles enfocaments preventius de l’LGTBI-fòbia en el món del treball. Les diferents ponències abordaran el repte d'introduir en l'àmbit laboral mesures preventives per a visibilitzar l'existència de l’LGTBI-fòbia, així com recursos d'intervenció correctora per a eliminar-la.

Malgrat els indiscutibles avanços legislatius, polítics i socials en els drets de les persones lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals o intersexuals, encara queda molt per fer per a aconseguir la plena igualtat i combatre l’LGTBI-fòbia en tots els àmbits. L'entrada d'un partit polític d'ultradreta en les institucions democràtiques, amb la complicitat d'una part, tot i que xicoteta, de la societat, fa encara més imprescindible que continuem treballant per erradicar l'odi i la intolerància de la nostra societat.

La primera jornada de l'Escola estarà oberta al públic en general i les ponències programades s'emmarquen en l'impacte en la salut laboral de l'LGTBI-fòbia i en la normativa jurídica existent al respecte. A la vesprada està previst un taller pràctic basat en un fet real i una taula redona amb entitats LGTBI de la província d'Alacant. L'objectiu és partir de la situació actual per reflexionar sobre com actuar i posar en comú coneixements i estratègies. La segona jornada estarà dedicada a un treball intern amb l'actiu sindical, en el qual s'arreplegaran les propostes i conclusions del dia anterior per a establir un pla d'acció.