Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Finalitzen les jornades sobre Marcos Ana a Elx

• El passat 7 d'octubre, van finalitzar les jornades sobre la figura de Marcos Ana: poeta, escriptor i persona compromesa amb la democràcia.

Unes jornades emmarcades en l'activitat de l'àrea de Memòria Democràtica de la Federació de Pensionistes de CCOO PV i organitzades pel Sindicat Intercomarcal de Pensionistes de CCOO del Vinalopó-Baix Segura. En el desenvolupament d'aquestes jornades, han col·laborat la regidoria de Cultura del Ajuntament d'Elx, l'Associació Marcos Ana i l'Ateneu Republicà de Petrer.

10/10/2022.
Recital de poemes.

Les jornades es van iniciar el passat dia 15 de setembre amb la inauguració de l'exposició, 'Marcos Ana. Hacia mis libres años', en la Capella de l’antic Convent de les Clarisses. La mostra va finalitzar el dia 9 d'octubre, amb un important nombre de visites que han mostrat interés a conéixer el pres i l’exiliat polític, el poeta i la gran persona compromesa amb els valors republicans.

El segon acte es va desenvolupar en un altre lloc emblemàtic d'Elx, en l'Espai Hernandià, on es va realitzar un participatiu i emotiu esdeveniment literari, presentat pel company Joan Antoni Oltra i dirigit per Pura Díaz. En l'acte es va recordar el poeta i l'escriptor, recitant i cantant els seus poemes per companyes i companys lligats al món de la cultura de la comarca. Varem comptar amb la col·laboració especial de Carmen, una dona de 102 anys que recità el poema 'Decidme como es un árbol'.

Les jornades van finalitzar amb la presentació i projecció del documental 'Marcos i Vida', de Marcos Macarro Sender, fill del poeta, que va dirigir un interessant i emotiu treball documental, que relata la vida del seu pare i de la seua mare.

La recuperació de la nostra memòria democràtica, inclou la recuperació d'un patrimoni cultural immaterial compost per històries, memòries i experiències identificades. La història de la vida i l'obra de Marcos Ana, és part d'aqueix patrimoni. Reconéixer la seua història vital, és reconéixer la història més recent d'Espanya i divulgar el seu llegat com a poeta i escriptor és expandir els valors i principis que emanen de la solidaritat i la llibertat.

Aquestes jornades han coincidit amb l'aprovació de la Llei de memòria democràtica, que sens dubte suposarà un avanç en la causa per la qual tant lluità Marcos Ana, la recuperació dels principis de veritat, justícia, reparació i garanties de no repetició.

QUE NO CAIGA EN OBLIT