Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

Setmana Europea de la Mobilitat de Sagunt

CCOO Camp de Morvedre celebra una jornada sobre #MobilitatSostenible

Coincidint amb la celebració del 'Dia sense cotxes', Comissions Obreres ha participat en la Setmana Europea de la Mobilitat organitzada per l'Ajuntament de Sagunt, realitzant una jornada sobre mobilitat sostenible als centres de treball.

26/09/2022.
    Sala d'actes de la seu de CCOO Camp de Morvedre

Durant la jornada es va reiterar la necessitat d'una aposta transversal ja que, segons el parer del sindicat, els hàbits de mobilitat canviaran amb campanyes d'informació i de sensibilització, però sobretot connectant les diferents maneres de transport, adequant-los a les necessitats de desplaçament (tant en horaris com en trajectes) de les persones, i en definitiva, amb el desenvolupament de les infraestructures i els mitjans que permeten una mobilitat sostenible àgil, accessible, assequible i segura.

El sindicat va destacar la necessitat de continuar potenciant una mobilitat sostenible i l'adopció de mesures que contribuïsquen de manera significativa a la descarbonització del transport, i a aconseguir el compromís de neutralitat climàtica l’any 2050. En aquest sentit, es va valorar que els objectius de la SEM són una oportunitat per a definir el concepte de 'Connectar millor' com a premissa imprescindible per a desplaçar-se amb seguretat, còmodament i a temps a les nostres destinacions, i amb la combinació de totes les maneres de transport que es necessiten, principalment públics i assequibles.

Durant la jornada es va destacar la necessitat que empreses i administracions impulsen plans de mobilitat, en els quals necessàriament s'ha de comptar amb tots els agents socials i amb la participació de la ciutadania en general i de la població treballadora, en el cas dels plans d'empresa. Així mateix es va reclamar l'impuls de mesures que afavorisquen l'ús dels mitjans de transport públic i d'altres alternatives de mobilitat sostenible com ara compartir vehicle o la mobilitat activa (anar amb bici, caminant…)

Entre els avantatges de la mobilitat sostenible activa es va destacar els beneficis de l'exercici moderat per a la salut, la no emissió de partícules contaminants, que a més contribueixen al calfament global, i l'estalvi econòmic. No obstant això, també es va indicar que és necessari garantir la seguretat en els desplaçaments.

En línia amb l'anterior, es va demandar la posada en marxa de mitjans de transport col·lectiu als polígons industrials de la nostra localitat i millores en el servei d'autobusos i de l'Hospital de Sagunt. Es van reivindicar serveis llançadora, a preus assequibles, que permeten arribar ràpidament a les àrees de treball, lliurant les zones de major perillositat i la combinació de modalitats de transport. Per exemple, pujar el patí o la bici a l'autobús o al tren, així com la millora de la connexió entre bus i tren, quan ens desplacem a altres localitats.

En definitiva, la jornada va permetre concloure que els hàbits de mobilitat de la població canviaran quan, a més de les campanyes de sensibilització i d’informació, es posen els mitjans i les infraestructures que permeten una mobilitat sostenible, econòmicament assequible, àgil i segura.