Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

#TreballadoresAmbDrets #TrabajadorasConDerechos

Assemblea sobre els nous drets aconseguits per a les treballadores de la llar

En el marc de la Jornada Mundial Pel Treball Decent, la seu de CCOO PV acull el dissabte que ve dia 8 d'octubre una assemblea informativa que valorarà l'assoliment d'una reivindicació històrica del moviment sindical: la ratificació del Conveni 189 de l'Organització Internacional del Treball.

23/09/2022.
    Assemblea a València. Ocupació domèstica.

En la jornada es detallarà el paper del sindicat en el desenvolupament de la nova regulació per al sector de l'ocupació domèstica que permetrà la progressiva equiparació de drets fonamentals, com el reconeixement al dret a les prestacions de desocupació; l'extensió de la cobertura del FOGASA; la garantia d'aplicació de la Llei de prevenció de riscos laborals o la limitació a la figura del desistiment per a extingir contractes laborals.

L'assemblea començarà a les 16 hores amb la salutació del secretari general de CCOO Hàbitat PV, Josep Albors Ferrandis. A continuació, la secretària general de CCOO PV, Ana García, contextualitzarà la convocatòria en el marc de la Jornada Mundial pel Treball Decent.

Cloti Iborra, secretària de Dones i Igualtat de CCOO PV presentarà la taula ‘Nova regulació per a les treballadores de la llar. Paper del sindicat. Reptes i compromisos’, en la qual intervindran Carolina Vidal, secretària de Dones, Igualtat i Condicions de Treball de CCOO i Paloma Vázquez, secretària de Dones de CCOO Hàbitat.

Seguidament prendran la paraula la doctora en Dret, Mercedes Boronat, que ha sigut magistrada en l’àmbit laboral, i que centrarà la intervenció en l'àmbit jurídic; Isabel Barrajón, secretària de Migracions, Cooperació i Moviments Socials de CCOO PV, que abordarà la regulació de la Llei d'estrangeria; i Mirna A. Acosta, secretària de Comunicació, Igualtat i Política Social de CCOO Hàbitat PV, que informarà sobre com el sindicat pot ajudar-los resoldre els seus dubtes amb els diferents tràmits que hi ha.