Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

La seguretat privada es mobilitza per millors condicions laborals i salarials

CCOO, UGT i USO s'han mobilitzat davant el bloqueig de les negociacions del conveni per part de les patronals APROSER, ASECOPS. Aquest divendres 23 de setembre, a les 12 h, s'han efectuat concentracions simultànies en la plaça els Pinazo a València i en la plaça la Muntanyeta a Alacant, en el marc de la convocatòria estatal #SalariooConflicto

23/09/2022.
    Mobilitzacions en demanda de millors condicions al sector de seguretat privada

Context

La seguretat privada és essencial per a la ciutadania ja que permet el bon funcionament d'hospitals, d’oficines de l'Administració pública, d’aeroports, de trens, de metre, de polígons industrials, de centres d'infraestructures crítiques, etc.

No obstant això, el sector es caracteritza per uns salaris molt baixos, condicions tan precàries, com no disposar de permís retribuït per a acudir al metge de capçalera, així com llargs torns, de dilluns a diumenge, que no afavoreixen la conciliació familiar.

Des de CCOO Hàbitat PV s'atribueix part de la responsabilitat a aquelles empreses i administracions que, en contractar els serveis de seguretat privada, prevalen per damunt de tot el preu, “cada vegada més barat” i obliden que les vigilants de seguretat són persones, amb famílies, amb professionalitat i preparació que aporten amb el seu treball de qualitat la seguretat en diferents àmbits de la vida diària” denuncien.

Convocatòria

La negociació del Conveni col·lectiu de seguretat privada ha posat sobre la taula la bel·ligerància de les patronals APROSER, ASECOPS, que neguen qualsevol increment salarial raonable, pretenen retrocedir en drets aconseguits com el plus d'antiguitat, complement de baixes mèdiques, entre uns altres.

Per tot això, Comissions Obreres s'ha sumat a la convocatòria “SALARI O CONFLICTE” que s'ha realitzat a tot l'estat per a reivindicar salaris dignes, un conveni plurianual i que preveja millores socials.