Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Ana García: “Hem de fer costat econòmicament a les famílies que no arriben a fi de mes”

El president de la Generalitat, juntament amb els conselleres d'Hisenda i d'Economia, ha mantingut una trobada amb els agents socials per veure com complementar el Pla estatal de mesures de sostenibilitat econòmica. CCOO PV ha proposat ajudes autonòmiques per a les persones treballadores amb baixos salaris o prestacions insuficients que els permeten afrontar l’increment de preus.

19/08/2022.
    Palau de la Generalitat.

La secretària general de CCOO PV ha valorat el diàleg social en la nostra comunitat autònoma que porta ja un recorregut llarg. “Fruit dels acords que hem anat aconseguint s'ha anat establint un full de ruta valencià per a poder aconseguir una eficiència energètica major”, ha manifestat. Ana García ha traslladat en la reunió la necessitat d'avaluar els plans que s'han anat aprovant a través de la concertació i, per a això, s'han emplaçat al mes de setembre per convocar el Ple del Diàleg Social. En aqueixa Mesa també estudiaran aquelles qüestions que han de ser recollides en els pròxims Pressupostos de la Generalitat Valenciana.

Ana García, que ha comparegut davant els mitjans de comunicació a la fi de la trobada mantinguda en el Palau, ha destacat la importància d'establir mesures autonòmiques que puguen complementar les estatals i, en aqueix sentit, han acordat dues línies de treball. Una referida a ajudes a empreses, a través de l'IVF, perquè puguen adaptar-se al Reial decret llei del Govern central i unes altres, a proposta del sindicat, per a aquelles persones més vulnerables. “És necessari fer pedagogia per anar en la línia de l'estalvi energètic, però també donar suport als qui s'estan veient més afectats pel preu de l'energia i l’augment de la cistella de la compra”, ha conclòs.