Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

Centres de titularitat pública amb gestió privada

Nous impagaments al personal dels centres de menors de titularitat pública amb gestió privada

La Federació d'Educació de CCOO PV reclama l'aprovació i la publicació immediata de les noves licitacions que permeten accelerar els pagaments. "Són tretze centres que atenen menors tutelats o en situació de guarda i custòdia i que fa un any es retiraren per defectes en el seu contingut" denuncien.

01/08/2022.
    Assemblea informativa seu CCOO PV

La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha aconseguit millorar el cobrament i l’accés al finançament a través de l’IVF a les entitats privades que estan dins de l’acció concertada, per la qual cosa resulta, com a mínim, paradoxal, que els mateixos centres de titularitat de la CIPI no puguen cobrar perquè estan en situació d’enriquiment injust en haver caducat els períodes de licitació anteriors.

Des de la Federació d'Educació de CCOO PV asseguren que tornen a estar afectats els treballadors i les treballadores, així com les dotacions complementàries de les xiquetes, els xiquets i els adolescents. "Encara que mai han deixat d’estar ateses i atesos, la qualitat d’aquestes dotacions sí que s’està veient afectada de nou pel retard en els pagaments" denuncien.

El sindicat sol·licita a la nova consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Aitana Mas, “que aborde des de ja aquest tema com a prioritari i resolga les licitacions que des de fa anys estan pendents de publicar-se”. És inadmissible que recurrentment treballadors i treballadores tornen a estar sense cobrar en aquest dur estiu i, a més, en les condicions d’inflació actual. De moment, estan sense cobrar des del mes de juny i pendents d’un possible cobrament de factures, alguna de la setmana que ve, que esperem es produïsca.

Des de la FE exigeixen solucions immediates i de futur. "El que no es pot fer és continuar mantenint aquesta situació d’enriquiment injust i agreujar en temps futurs nous retards en els pagaments cosa que deixa les entitats en una situació insostenible”, manifesten.

El sindicat ha sol·licitat una reunió amb Enric Juan, director general d’Infraestructures de Serveis Socials, per traslladar les seues reivindicacions. Insten a la vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives i al conseller d’Hisenda que donen una solució immediata a aquesta situació.