Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

‘Salut i treball’: el dret a entorns laborals segurs i saludables

El butlletí explica com l’OIT ha acordat que el dret a un treball segur i saludable adquirisca la categoria de fonamental i les conseqüències que es deriven d’aquesta consideració. Aquest número destaca la prevenció davant les temperatures extremes i importants sentències sobre qüestions de salut laboral i de protecció del territori.

18/07/2022.
    Portada del número 27 del 'Salut i treball'

Ja està disponible el número 27 del ‘Salut i treball’, el butlletí digital sobre salut laboral, prevenció de riscos i medi ambient, editat per CCOO PV. Aquesta edició posa en relleu el fet que l’OIT haja acordat que el dret a entorns de treball segurs siga considerat com a fonamental, com ara la llibertat d’associació o la llibertat sindical.

La publicació també es fa ressò de dues sentències del Tribunal Suprem molt rellevants. La primera sobre un cas d’accident de treball que deriva en un acomiadament improcedent per ineptitud sobrevinguda; i l’altra sobre el Pla de protecció del litoral Pativel, que estima el recurs contra la seua nul·litat.

A més, ‘Salut i treball’ contempla l’acció preventiva davant l’estrés tèrmic ocasionat per les onades de calor i inclou la campanya informativa de CCOO PV sobre salut i malalties laborals.

La secció ‘Pareu les màquines’ recorda l’accident del vaixell ‘Proof Spirit’ al Port de València i #CulturaSegura destaca una obra de la col·lecció ‘Llegim en valencià’ de la Fundació Bromera.