Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO reclama que es programe formació al Camp de Morvedre per a la factoria de Volkswagen

• El sindicat insta a les diferents administracions a coordinar-se perquè no es deixe de costat la població de la comarca.

Si LABORA coneix les necessitats competencials de la gigafactoria, ha d'oferir a la població de la comarca la formació adequada. Així ho reclama CCOO, que assenyala que el retard en la posada en marxa de l'IES núm. 5 afecta negativament al desenvolupament de la formació professional al Camp de Morvedre.

11/07/2022.
Terrenys de Parc Sagunt II, on s'instal•larà la gigafactoría de bateries de Volkswagen. (Imatge: Generalitat Valenciana).

El retard en la posada en marxa de l'IES N5 afecta negativament a la qualitat de l'educació pública a Sagunt i al desenvolupament de la formació professional al Camp de Morvedre, pel consegüent retard en la posada en marxa de la formació associada als centres integrats públics de formació professional.

Això també suposa un hàndicap per a ampliar a la nostra comarca l'oferta de formació professional necessària per a millorar l’ocupació de la població, a través dels centres integrats, tal com reclama CCOO.

El sindicat destaca la importància d'impulsar també la formació parcial mitjançant aquests centres integrats, per ser una formació a la qual la població treballadora té més facilitats per a accedir i fins i tot, permet obtindre certificacions professionals amb validesa en el mercat de treball. Així mateix, facilita la formació permanent en relacionar-se amb els títols dels cicles de grau mitjà i superior d'FP. Però aquesta oferta parcial, també podria realitzar-se mitjançant cursos de formació per a l'ocupació relacionats, per la qual cosa seria important la coordinació entre les conselleries de treball i educació per a complementar les seues programacions.

Des que es va confirmar la decisió de Volkswagen, CCOO ha assenyalat els reptes i oportunitats (ocupació, medi ambient, infraestructures, energia, igualtat d'oportunitats, formació, habitatge, movilida) que això suposa per a la nostra comarca i per al País Valencià. El sindicat ha reivindicat que es genere ocupació de qualitat i que repercutisca molt significativament sobre la població local, perquè del contrari no s'entendrà, encara que sempre hàgem sigut una comarca molt solidària.

Per això, en la jornada que celebrem al maig 'Una nova reindustrialització', amb la presència del secretari general de CCOO, Unai Sordo, reclamem, entre altres qüestions, conéixer les futures necessitats competencials que es precisaran perquè s’hi programe formació concorde.

No obstant això, l'anunci que LABORA oferirà a Almàssera la formació necessària per a la futura factoria de Volkswagen, posa de manifest que la Generalitat Valenciana ja coneix les competències que s’hi requeriran. CCOO considera que, davant el retard en la completa posada en marxa dels centres integrats, la coordinació de les diferents entitats que actualment estan col·laborant amb LABORA en el nostre territori, possibilitaria comptar amb una major disponibilitat d'espais i aules habilitades per a impartir la formació necessària.

Es permetria així que la nostra joventut, les persones desocupades o fins i tot la persones amb ocupació del Camp de Morvedre que vulguen millorar la seua situació laboral, puguen preparar-se per a les necessitats de personal derivades de la futura implantació de la fàbrica de bateries i que el mercat de treball les requereix actualment.

Per tot això, CCOO destaca el potencial formatiu de la comarca i insta a les diferents administracions local i autonòmica i les conselleries de treball i educació a coordinar-se perquè no es deixe de costat a la població del Camp de Morvedre.