Comisiones Obreras del País Valenciano | 16 abril 2024.

CCOO PV participa en un programa d'experiència professional amb estudiants americans

Una delegació de Iowa State University ha visitat el sindicat per conéixer de primera mà la seua organització i finalitat.

29/06/2022.
    Una delegació de CCOO PV i de Iowa State University

El principal objectiu del programa és tindre un primer contacte amb el món laboral, per això en la trobada s'ha explicat què és CCOO i el seu paper en l'àmbit sectorial i en el sociopolític. En aquest sentit s'ha traslladat la repercussió dels últims acords subscrits amb el Govern en matèria de salari mínim interprofessional, reforma laboral o ERTO.

També el compromís que manté l'organització sindical amb els temes d'igualtat, polítiques LGTBI o el canvi climàtic. “L'alumnat s'ha mostrat molt interessat a conéixer les propostes que realitzem en aquestes matèries o com entenem que hauríem d'abordar aquests desafiaments”, ha dit Manuela Pascual, que els ha rebut en nom de la Comissió Executiva.

La secretària de Formació de CCOO PV ha destacat l'important que és el diàleg social per a la transformació de les qüestions més regressives per a la classe treballadora. Per part seua, la tutora Mónica Gordillo ha agraït l'explicació realitzada i el fet d'haver acceptat la visita, “ja que els servirà molt per al projecte que estan realitzant”.

Després del diàleg mantingut, el grup, acompanyat també per Jairo Salcedo de Joves de CCOO PV, han visitat la seu de Nàpols i Sicília per a conéixer el funcionament organitzatiu. Des de CCOO PV valorem la possibilitat d'explicar en què consisteix el sindicat, “això sempre dona bon resultat en tots els casos, però especialment amb joves que iniciaran pròximament una relació laboral”, ha manifestat Manuela Pascual.