Comisiones Obreras del País Valenciano | 16 abril 2024.

Acabem fartes! Concentració davant la Conselleria d’Educació

La Federació d'Educació de CCOO PV ha realitzar una concentració de protesta davant la Conselleria d’Educació per fer un crit de rebel·lia. Són necessàries mesures urgents que vetlen pel benestar físic i emocional del personal educatiu, el qual està fart i no està disposat a afrontar un nou curs en aquestes condicions.

29/06/2022.
    Concentració davant la Conselleria d'Educació

Després de dos cursos extremadament esgotadors per la pandèmia, hem sumat un curs novament complicat marcat per nombroses novetats i implantacions que han d’assumir-se des dels centres. Al sindicat ens arriben a diari els evidents símptomes de sobrecàrrega i fatiga que pateixen les companyes i companys als seus centres i veiem absolutament necessària una reacció immediata per part de l’Administració amb mesures urgents que vetlen pel benestar físic i emocional del personal educatiu, que està fart i no està disposat a afrontar un nou curs en aquestes condicions.

En resposta al sentiment de sobrecàrrega, estrés i indignació amb què arribem al present curs, la FE CCOO PV ha convocat avui una concentració de protesta davant la Conselleria d’Educació per fer un crit de rebel·lia amb el lema “Acabem fartes!”.

Exigir-hi millores com ara la baixada de ràtios generalitzada i amb més recursos, uns àmbits d'ESO no imposats, dignificació de les tutories, baixada de la burocràcia i dotació de personal administratiu als centres, actualització dels salaris al nivell de vida, mesures per millorar les condicions de treball dels tribunals d’oposicions, figures d’educador/a social i de contenció, reducció de càrrega lectiva del professorat major de 55 anys o la reducció de jornada per interés particular, entre d’altres reivindicacions.

D’altra banda també denunciem l’escassa dotació de personal tècnic de la Conselleria d’Educació, el qual realitza una gran tasca i amb màxima professionalitat, però està desbordat amb la gestió de molts procediments que afecten milers de persones i són evidents també les dificultats per atendre’ls en temps i forma. Cal una dotació pressupostària decidida per fer front a aquesta necessitat i millorar l’atenció que rep el nostre professorat per part de l’Administració i, d'aquesta manera, millorar l’atenció educativa.

Per últim, a la posada en marxa de la nova normativa sobre avaluació, promoció i titulació, ara es suma el fet de treballar amb esborranys de currículums per al curs vinent, la qual cosa no deixa de suposar greus problemes afegits per als centres. L’Administració ha convocat reunions telemàtiques per a explicar-ho, però no deixen d’arribar-nos queixes dels equips directius i professorat, que troben molt complicat treballar en aquestes condicions i a més, amb tant de cansanci acumulat.

L’administració ha de fer costat més que mai amb el professorat i resta d’equips educatius. Són companyes i companys que porten endavant l’educació del nostre alumnat i estan, estem, fartes.

#estemfartes