Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

“O la patronal assumeix els augments salarials o portarem el conflicte a cada centre de treball”

Una delegació de CCOO País Valencià ha participat avui en la trobada estatal que ha reunit 1.500 sindicalistes a Madrid, integrants de les taules negociadores bloquejades o en conflicte, sota el lema ‘Salari o conflicte’.

09/06/2022.
    Acte a Madrid, amb 1.500 sindicalistes, negociadors i negociadores de convenis col•lectius.

Un acte reivindicatiu, organitzat per CCOO i UGT en la plaça del Museu Reina Sofia de Madrid, per a abordar l'estratègia sindical davant la negativa de la CEOE d'arribar a un acord sobre pujades salarials amb clàusula de revisió.

La secretària general de CCOO PV, Ana García, que ha assistit a l'acte al costat de la delegació valenciana, ha recalcat que els treballadors i les treballadores no poden pagar sempre la crisi: “O la patronal assumeix els augments salarials o portarem el conflicte a cada centre de treball. Seguirem fent tensió cap a la negociació col·lectiva. Continuarem reclamant la corresponsabilitat necessària per a avançar econòmica i socialment”.

Segons García, les empreses estan repercutint la crisi energètica en els preus i traient beneficis a costa dels treballadors i les treballadores. “No ho permetrem. S'han fet molts esforços per a establir un escut social en plena pandèmia, amb molts recursos públics per a salvar empreses i ocupacions, com perquè ara les patronals no hi vulguen arrimar el muscle".

Durant l'acte, la Federació de Serveis de CCOO PV ha posat el focus en el conflicte del conveni de supermercats de les províncies de València i Castelló, bloquejats des de l'any 2021 i 2020, respectivament.

La secretària general de Serveis CCOO PV, Cristina García, assenyala que les plantilles perceben uns salaris de 14.000 euros en totes les categories professionals “i gràcies a l’augment del salari mínim interprofessional (SMI)”. García també ha volgut visibilitzar els conflictes existents en convenis col·lectius estatals, com el de ‘Contact Center’, el de les TIC (empreses de consultoria i planificació), el d'enginyeries i el de serveis de prevenció aliens.

Demandes sindicals

Després del trencament de les negociacions del Vé Acord per a l'ocupació i la negociació col·lectiva (AONC), CCOO i UGT van acordar traslladar a la negociació dels convenis col·lectius les demandes sindicals en aquest acord: pujades salarials d'almenys un 3,5 % per a enguany; un 2,5 % per a 2023 i un 2 % per a 2024, incloent-hi clàusules de revisió salarial que garantisquen el poder adquisitiu.