Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

Cap a una transició ecològica dels centres educatius front a l’emergència climàtica

  • CCOO organitza la jornada 'Eduquem per un planeta amb futur' a Alacant.

La Federeció d'Educació de CCOOPV demana una educació per un planeta amb futur. El sindicat presenta una campanya en la qual aposta per una mobilitat sostenible, rutes escolars segures, i per la transformació dels centres en edificis de consum energètic zero.

03/06/2022.
Roda de premsa presentació de la Campanya Cap a una transició ecològica dels centres educatius

Roda de premsa presentació de la Campanya Cap a una transició ecològica dels centres educatius

La Federació d'Educació de CCOO PV ha dia mundial de la bici, presentat la  proposta d’accions pel Clima, coincidint amb el Dia Mundial de la Bicicleta. A més del vídeo promovent la mobilitat sostenible, s’han presentat les Jornades 'Eduquem per un planeta amb futur' que tindran lloc a Alacant el 8 de juny, així com la campanya cap a una transició ecològica dels centres educatius.

La campanya es vertebra en set propostes:

- Mobilitat sostenible i rutes escolars segures, per una salut pública física, mental i social, abogant per una pedagogia de l’autonomia de l’alumnat fomentant habilitats socials i coneixement de l’entorn.

- Coordinadora mediambiental als centres educatius, dotada d’hores i recursos per a desenvolupar ecoauditories i prevenir els riscos mediambientals.

- Comissions territorials de Medi Ambient, formades per professorat i per administracions públiques locals i comarcals, per dotar d’infraestructures als centres, tractar informació mediambiental i proposar polítiques i plans d’acció mediambiental.

- Transformació dels centres en edificis de consum energètic zero, naturalitzant els espais comuns i recuperant arbreda, amb tractament i gestió de residus i reducció del consum.

- Alimentació de km 0 basada en una reflexió sobre la relació entre el sistema alimentari, la soberania alimentaria i la salut, en clau de sostenibilitat i justícia social.

- Pedagogia crítica i acció comú, basada en l’anàlisi de macroprojectes urbans, reflexionant sobre les seues conseqüències en el desenvolupament humà i en l’explotació dels territoris i dels recursos naturals; emprenent accions col·lectives de protecció i de proposta.

- Aliança educativa pels Objectius de Desenvolupament Sostenible i l’agenda 2030, basada en la justícia social i mediambiental