Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

CCOO PV i l’Agència Valenciana Antifrau organitzen una jornada sobre els mecanismes de denúncia en les empreses

• 16 de juny, a les 11.00 hores, a la sala d’actes de CCOO PV (pl. Nàpols i Sicília, 5, València).

Sota el lema ‘Sistemes d’alerta i prevenció en la lluita contra el frau i la corrupció’, ambdues entitats tenen com a objectiu la participació de les persones treballadores i les organitzacions sindicals en la lluita contra el frau, davant la propera transposició de la Directiva europea de protecció a les persones denunciants.

03/06/2022.
Jornada debat CCOO PV- AVAF.

La formació té com a objectiu ampliar la capacitat d’intervenció sindical en les empreses, en les negociacions de canals de comunicació interna i externa. Aquests mecanismes, complementaris a la legislació laboral, tenen molta incidència en situacions com la denúncia de delictes de corrupció, econòmics o mediambientals.

La jornada s’estructura en taules d’exposició i debat en les quals s’abordaran les matèries objecte de denúncia, la protecció de les persones alertadores i els canals de denúncia interna i externa. La inscripció es pot realitzar en línia, en aquest enllaç: pv.ccoo.es/lluitacontraelfrau

La Directiva (UE) 2019/1937 del Parlament Europeu i del Consell de 23 d’octubre de 2019 relativa a la protecció de les persones que informen sobre infraccions del Dret de la Unió amplia els estàndards de protecció davant de represàlies per denúncies. La protecció s’amplia a col·lectius que no sols depenguen econòmicament de les seus activitats laborals, sinó a voluntaris, persones treballadores en pràctiques o similars, exposats a patir represàlies. Com a exemple, donar referències de treball negatives o danyar la seua reputació o les seues perspectives professionals.

L’harmonització de la normativa europea a Espanya ja està incomplint els terminis de transposició. Situar les persones treballadores a l’avantguarda de coneixements en la matèria enriqueix l’acció sindical i la defensa dels interessos de les persones a les quals representem.