Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

Consell de la Federació de Jubilats i Pensionistes de CCOO PV

El Consell de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO PV es va reunir el passat 26 d'abril en la sala d'actes del sindicat, per a abordar l'actualitat social, econòmica i política, així com l'acció sindical vinculada al seu àmbit d'influència.

02/05/2022.
    Consell de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO PV.

Evaristo Soto, secretari general de la Federació, es va referir a les conseqüències econòmiques i socials que comporta la guerra d’Ucraïna, i a un nou estat en les relacions comercials a nivell global: "el capitalisme vol corregir l'estat de benestar social des de la perspectiva del repartiment de riquesa per a atraure el vot popular als seus propis interessos", va afirmar.

D'altra banda, el secretari general va valorar l'avanç que ha significat la Reforma Laboral i de les Pensions per al País Valencià, destacant la revaloració de les pensions aconseguida amb l'increment de l'IPC. També s’hi va considerar que no es permetrà que l'eixida de la crisi siga a càrrec de les classes més desfavorides.

El Consell va informar de les reivindicacions centrals pactades per a la celebració del Primer de Maig: l'increment dels salaris i la reducció de la inflació, així com la contenció dels preus de l'energia i una major igualtat salarial. Així mateix, es reivindicarà la millora de la sanitat, especialment en l'atenció presencial.

S’hi va posar l'accent en la participació dels Pensionistes en les polítiques del sector sociosanitari, i una correcta aplicació de la Llei de Dependència. La Federació de Pensionistes ha de ser l'espai de referència per a les reivindicacions i necessitats sociosanitàries de les persones majors, per la qual cosa "les organitzacions intercomarcals són essencials per a donar impuls als nostres arguments sindicals de compromís polític i social".