Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Pensionistes de CCOO la Ribera-la Safor organitzaran un homenatge al poeta Marcos Ana

• En col·laboració amb l'Ajuntament de Gandia i la Unió Intercomarcal

El sindicat organitza, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Gandia, un homenatge al poeta i escriptor represaliat per la dictadura franquista, Marcos Ana, un ferm defensor de la democràcia i els drets humans. Per a aquest homenatge, comptarem amb una exposició cedida per l'associació Marcos Ana de Madrid i la projecció d'un documental.

29/04/2022.
Assistents en la reunió en CCOO la Ribera- la Safor.

El divendres passat, dia 22 d'abril, va tindre lloc una reunió en la seu de CCOO a Gandia, convocada per Paco Román, secretari general de la Unió Intercomarcal de Pensionistes de la Ribera-la Safor. Hi van participar en representació de l'Ajuntament de Gandia, Nahuel González López, regidor de Cultura, Participació Ciutadana, Qualitat i Memòria Democràtica; en representació de CCOO la Ribera- la Safor, el secretari general, Andrés Bermejo Cutanda i la secretària de Formació, Comunicació i Ocupació, Vanesa González Darriba; una delegació de la Federació de Pensionistes de PV formada per Evaristo Soto Paños, Teresa Nieto Cobos i Ventura Montalbán Gámez.

En aquesta sessió de treball es va realitzar una reflexió col·lectiva sobre diferents aspectes socials, polítics i econòmics que afecten les persones treballadores de les comarques, especialment a les pensionistes i jubilades. Coincidim que la invasió de Rússia a Ucraïna, està tenint unes conseqüències irreparables i injustificables, milers de persones mortes i de vides trencades, fruit de l'extrema violència de la guerra. A més d'una repercussió econòmica mundial molt negativa que agreuja la carestia de l'energia i dels preus de productes de primera necessitat.

L'objectiu de la reunió es va satisfer mitjançant un acord de col·laboració de la Unió Intercomarcal de Pensionistes i la regidoria de Cultura Participació Ciutadana, Qualitat i Memòria Democràtica de l'Ajuntament de Gandia, amb el suport incondicional de la Unió Intercomarcal la Ribera-la Safor.

Aquest acord es va concretar en la realització i la col·laboració d'un homenatge al poeta i escriptor represaliat per la dictadura franquista Marcos Ana, un ferm defensor de la democràcia i els drets humans. Per a aquest homenatge comptarem amb l'exposició 'Marcos Ana. Hacia mis libres años’ cedida per l'associació Marcos Ana de Madrid, i la projecció del documental 'Marcos y vida', realitzat per Marcos Macarro Sender.